mijn merrietje is zo dik :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

mijn merrietje is zo dik :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 14:51

mijn merrie krijgt dit jaar haar eerste veulen, ze is zelf 4 jaar, en bij mij geboren.

ze is zo ontzettend dik, en met deze hitte vind ik haar best zielig, ze is niet levendig meer, ze is ook niet meer dat boeffie, dat ik kende.

ze is 3 maanden bij de hengst geweest, tot ik het te lang vond duren en haar terug heb gehaalt.

het was toen niet zeker of ze drachtig was (rare hengstenhouder, lang verhaal)

het uier is al gegroeit, maar de spenen zitten nog wat naar binnen.

kan het zijn dat het veulen dwars ligt?

en zal ik een veearts laten komen?

haar moeder zag je de dag voor de dracht helemaal niets aan, was niet dik ofzo, ze is vorg jaar overleden, en deze merrie is echt mn alles, en wil gewoon niet dat er iets verkeerd gaat.

ben ik nou te mutserig of wat?

ceciel92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:17

de shetland merrie van m'n nicht was voor de geboorte van het veulen ook erg dik, at en dronk niets en was ''beweegloos'' we hadden haar een grote stal ingedrukt met veel stro en die zelfde avond is ze nog bevallen. als je niet zker van je zaak bent zou ik er een dierenarts bellen of in ieder geval een telefoontje plegen. Heb je geen kennis in de familie die er wat vanaf weet ?

Als je geen raad weet zou je er altijd vanacht bij kunnen gaan slapen achter de staldeur ofzow? want als ze je ziet wacht ze wel met de bevalling. Dus zorg dat je verschuilt ligt en wacht af! je kunt altijd de veearts nog bellen als het dreigt de verkeerde kant uit te lopen..!

qt_shetties

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 18:47

nou ja, het probleem is, dat het er volgens mij voorlopig nog niet aan zit te komen, de spenen zitten nog wat naar binnen getrokken, en volgens mij moet het uier nog meer vol lopen!

bokjes

Re: mijn merrietje is zo dik :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 07:43

Misschien zitten er we twee in!!!!!!!!!!!!!!!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:27

ik zag hier een paar weken geleden een ENORME buik voorbij komen, is allemaal goed gekomen hoor, waarschijnlijk is ze gewoon ook iets te dik van het eten ja en twee dat weet je niet maar meestal niet

die van mij had met 9 maanden zon enorme buik dat de veearts begon te twijfelen of er wel 1 in zat, We wisten niet dat ze drachtig was, we hebben hoor zo gekocht, maar het duurtde dus nog 2 maanden pffff

ik zal ff kijken of ik foto kan vinden....hierna duurde het nog ruim 2 mnd en werdt nog dikker, en was ook eerste veulen en merrie is 3 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:44

Als je het niet vertrouwd zou ik gelijk de DA bellen, dan ben je
gelijk van die onzekerheid af.

Blackpearls

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:39

Ja idd, het is hartstikke rot om te horen als er wat met je merrietje is, maar die onzekerheid is zo mogelijk nog erger! (ben ik zo bot of is het zo goed?)

qt_shetties

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 12:03

@ Blackpearls: Hahaha nee je bent niet bot! de ene helft van de mensen zegt dat ik moet bellen, en de andere helft zegt dat ik me aanstel, ...

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:07

bel gerust, daar is de DA toch voor?

laat de mensen toch kletsen, als jij het niet vertrouwt gewoon bellen.