Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cyntje schreef:Heeft die minishet hoog moeten springen
IK vind het een erg raar verhaal...
had het ook gezien met een draver en een shet.
Waar ben je dan mee bezig). Als je iets fokt probeer dan iets goeds en moois te fokken maar niet zomaar iets van leuk dan hebben we een veulen en we kijken wel wat we ermee doen of wat het wordt... ilovepebbles schreef:Cyntje schreef:Heeft die minishet hoog moeten springen
IK vind het een erg raar verhaal...
nee, sommige paarden gaan liggenhad het ook gezien met een draver en een shet.
ik zal die topic wel even zoeken.
vonnie schreef:Sorry hoor maar ik zal niet snel ergens iets van zeggen maar een belg met een shet!Waar ben je dan mee bezig). Als je iets fokt probeer dan iets goeds en moois te fokken maar niet zomaar iets van leuk dan hebben we een veulen en we kijken wel wat we ermee doen of wat het wordt...
en die moest na een paar weken/ maanden op knietjes bij de moeder drinken

fjordnina schreef:Het veulen past zich aan aan de ruimte in de baarmoeder. Zo kan het dus komen dat dit soort dingen kunnen. Bewust fokken op deze manier is neit verstandig, want de kans dat het toch misgaat is hoe dan ook groter.

nikkiej_86 schreef:Ik ken een verhaal ( heb het zelf gezien)
Dat er een kruising tussen fries/belg op een shet is gegeaan en er is een prachtig veulen uitgekomen
De mensen wisten zelf ook van niks totdat er op een dag een mooi bont merrie veulen stond en die moest na een paar weken/ maanden op knietjes bij de moeder drinken
Dus wat allemaal wel niet kan
Nimber schreef:veulen zit goed verpakt in de buik hoor de hoefsmid kan nog zo hard schoppen maar zo hard dat het veulen daardoor doodgeboren kan worden echt niet dat red je smid niet.
gezien de combinatie zal het wel echt niet kloppen denk ik

superwoman schreef:@jarrah: jij kent het verhaal dus niet. Ze was niet geinsemineerd
jarrah schreef:superwoman schreef:@jarrah: jij kent het verhaal dus niet. Ze was niet geinsemineerd
Vertel jij mij dan eens hoe een knol van 1.80 drachtig kan worden van een pony van misschien 1 meter?
Is dat dier op zn rug gaan liggen of hebben ze hem een trappetje gegeven ofzo
Bella schreef:Nooit natuurlijke dekking van ongelofelijk *tja sorry* geile merrie gezien?? Die zakken zo door de benen als ze het uit komt hoor...(tja en dan komt de ingang van die 1,80 merrie toch ineens een stuk dichter bij de 1 meter shet)
Maar zoals al gezegd was hier: Het was een oepsje!
Was trouwens wel erg benieuwd geweest naar hoe het veulen er uit gezien zou hebben, maar is niet verassend dat de dracht afgeworpen is, is en blijft een groot verschil qua bouw etc.

jarrah schreef:Bella schreef:Nooit natuurlijke dekking van ongelofelijk *tja sorry* geile merrie gezien?? Die zakken zo door de benen als ze het uit komt hoor...(tja en dan komt de ingang van die 1,80 merrie toch ineens een stuk dichter bij de 1 meter shet)
Maar zoals al gezegd was hier: Het was een oepsje!
Was trouwens wel erg benieuwd geweest naar hoe het veulen er uit gezien zou hebben, maar is niet verassend dat de dracht afgeworpen is, is en blijft een groot verschil qua bouw etc.
Hahaha, ooow sorry maar ik denk dat ik hier toch echt te nuchter voor ben![]()
![]()
Nog even en ik moet met mijn merrie van 1.75 op gaan passen dat die niet gedekt word door het hengstveulen van 2 maanden oud en ruim een meter hoog