afstammingen van Major de la cour

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lindske

afstammingen van Major de la cour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 00:18

hey,

Ik heb een merrie (Major de la cour x Fleuri du manoir) nu gedekt van Triomph de muze.

Ik heb mij laten vertellen dat een rechtstreekse afstamming van major onder de "gewone"(particulier) mensen niet zo snel te vinden is.

Vind haar eigenlijk maar een gewoon paard. Maar ze dient bij mij als fokmerrie en om met wedstrijden te beginnen.

Wie heeft er nog een zoon of dochter van major en wat doe je er mee?
Hoe zijn ze in de kweek en op wedstrijd (karakter)?

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:59

Ik heb zelf geen Major de la Coeur, maar ik heb er eentje gereden toen ik op een springstal in Eindhoven werkte. Haar naam was Joyeuse, ze had 1.30 nationaal gesprongen en werd op het moment dat ik daar werkte als fokmerrie gebruikt. Ze had een braaf karakter, maar was erg moeilijk in de mond: stug en hard. Hoe ze fokte weet ik niet, ze was gust in dat jaar en is het daaropvolgde jaar gedekt door Marome.

Kim_Peters

Re: afstammingen van Major de la cour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:46

Ik heb nu sinds een jaar een rechtstreekse Major de la Cour merrie. Haar naam is Wody van den Heuvel en ze is geboren in 1999. Haar moeder is een calvados x pion x le mexico. Wody heeft dit jaar haar vijfde veulen van de hengst Feridoon gegeven. Wody is nu op 9 jarige leeftijd zadelmak gemaakt en is nu na drie weken zeer braaf en ze heeft ook al haar eerste sprongetjes gemaakt. Ze is echter wel hard en stug in de mond, maar ik denk dat dat typisch voor Franse paarden is.

Foto's van haar zijn te zien op http://www.kimmetjepeters.hyves.nl

Miss_Zimron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:56

Hoi

Mijn vorig paardje was een rechtstreekse zoon van Major de la Cour. Een ruin, Ravel van de Rickhoeve. Heel braaf in omgang en om te rijden wel altijd actief maar braaf. Springen deed hij super graag en heel goed, parcours ong. 1m20 - 1m30. Heb er ook elke week dressuurles mee gevolgd, hij deed het goed maar natuurlijk sprong hij veel liever.

Groetjes

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:29

Mooie papieren heeft je merrie, met Fleuri erachteraan ook!

Er lopen toch wel enkele Majors rond bij particulieren ook hoor, niet elk paard is even goed.

Ik weet eentje staan die gewoon 1.10m in LRV springt en niet zo speciaal is.

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:47

Wij hebben een afstamming op stal staan..

Een 14 jarige hengst, heeft vroeger 1.20-1.30 parcours gelopen. Dressuurmatig kent hij ook veel. Hij wordt nu niet meer op wedstrijd uitbracht, is niet meer voorzichtig genoeg. Hij staat nou veel op de wei en wordt 2 á 3 keer in de week rustig gereden.

Voor een hengst is het een hele lieve, op een paar hengstenstreken na dan Knipoog

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:09

O ja, die Major die ik ken noemt Raddy van de Rickhoeve, ik vermoed dus uit dezelfde stal van het paard van Miss_Zimron?

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:37

Nee, dat is um niet Knipoog Hij heet Quick.. En komt niet uit dezelfde stal als het paard van Miss_Zimron, of dat moet heel lang geleden zijn, want hij staat nu al een jaar of 7 á 8 bij mijn vriend op stal..

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:21

Wij hebben hier op de wei een 2jarige merrie Langata Son x Major de la coeur staan

Ze is van onze smid die de moeder ook in z'n bezit heeft en er bijna elk jaar mee fokt (nu drachtig van Lord Chin).

Hij heeft er nu een 2jarige Langata Son en een jaarling Langata Son van lopen.
De jaarling hengst is een bom van een veulen, echt een prachtbeest, de 2jarige is eigelijk niet veel waard, kan niet bewegen, heeft zomerrui maar kan volgens mij wel dienen als ideaal eventingpaard (Langata Son is een internationaal eventingpaard) omdat ze wel enorm sterk is...

Heel veel Mojar's ken ik nu niet, maar zo moeilijk te vinde zijn ze volgens mij ook niet...

cleoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:13

ik heb een zevenjarige vosje merrie van major de cour. ze is zeer braaf in de omgang en heeft veel kwaliteiten.
thuis is ze wel moeilek te rijden omdat ze zeer veel pit heeft maar op wedstrijd is ze juist goed te rijden.
( ik heb ook nog enkele fotos eventueel)

groetjes

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:47

Nee

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:58

Ik had zelf een Major de la cour als eerste paard. Had zelf lichte tour gesprongen internationaal, maar voor mij als aftredend ponyruiter niet geschikt. Heel stug en hard in de mond, maar springen kon die wel. Maar op de duur trok die mij na de sprong gewoon eraf, en het erge was dat ze dit altijd deed op belangrijke momenten, dus als ze wist dat mijn trainer in de piste stond deed ze dat niet, maar op wedstrijd echt een hel!!

Ben toen tijdens jumping mechelen heel hard gevallen, toen madame dacht om in een 3sprong dezelfde grap uit te halen, waardoor ik onder de laatste sprong kwam en zij er half over sprong en ik dus alles op me kreeg.
Dat was uiteraard na een reeks eerdere voorvallen en was voor mijn ouders wel de doorslag om een ander paard te zoeken.
Het was toen voor mij niet het geschikte paard (overgang pony paard, rijtechnisch etc) Merrie is wel goed terecht gekomen en slijt sinds 3 jaar het leven van een fokmerrie.

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:38

ik heb sinds kort een eigenpaard. Komt ook van major de la cour af. Maar ben eigelijk wel beetje benieuwd of er wat informatie van mijn paard op internet staat. Misschien fotos van hem

Sacramento
Vader major de la cour
moeder fitipalda
Geboortejaar 1995

Zou iemand mij kunnen helpen met het zoeken van wat informatie. ben er namelijk niet zo goed in