welk ras?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

evytje

welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 18:22

hallo

ik heb sinds kort een nieuw paardje en heb nu gezien dat ze een brandmerk heeft maar het is niet duidelijk (ik heb er geen papieren van) het is een rechthoek met daar precies een leeuw in, van welk ras zou dit zijn? is ze kwpn, bwp, ...? ik weet het niet ik heb hier geen verstand van, weet alleen dat ze zo'n 10 jaar zou moeten zijn met welke letter zou haar naam dan moeten beginnen?

groetjes evy

miss_dior

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:28

Met een leeuw is van het KWPN

Nils

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:53

het KWPN heeft als brandmerk een leeuw, en volgens mij moet haar naam dan met de O beginnen...(tenminste als het een kwpn-er is!)

Maseike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 00:55

Monchique heeft op haar linker bil een kwpn(leeuw)teken staan,ze is nu 11 jaar en begint met een M dus
Misschien heb je hier iets aan

evytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 10:30

ok bedankt

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:53

Als er geen papieren bij zitten, hoe weet je dan oud ze is? heb je een DA naar het gebit laten kijken? Mensen verkopen namelijk ook weleens een paard zonder papieren, omdat hij in werkelijkheid veel ouder is (20+) en ze er op zo'n manier meer geld voor kunnen krijgen. Zeg niet dat het bij jou zo is, maar laat haar gebit eens nakijken door een DA, weet je al iets meer.

evytje

Re: welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 10:09

hello

heb een paardentandarts naar haar gebit laten kijken en ze moet zo'n 9 à 10 jaar oud zijn, was op zoek naar een mooie naam met een o maar heb er geen gevonden dus heb ik haar indian summer of int kort indi genoemd.

weten jullie misschien hoe ik aan haar papieren kan geraken en hoeveel me dit zou kosten?

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:29

Papieren kosten niets, die zijn in eigendom van het kwpn. Die zou je dus bij de aankoop van je paard hebben moeten krijgen. De vorige eigenaar dus even bellen en anders om een kopie bij het kwpn vragen.

cindytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:57

Ik denk een KWPN

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:50

Jah inderdaad een Kwpn Knipoog

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:40

evytje schreef:
hello

heb een paardentandarts naar haar gebit laten kijken en ze moet zo'n 9 à 10 jaar oud zijn, was op zoek naar een mooie naam met een o maar heb er geen gevonden dus heb ik haar indian summer of int kort indi genoemd.

weten jullie misschien hoe ik aan haar papieren kan geraken en hoeveel me dit zou kosten?

Heeft het paard ook een chip?

Alleen met deze info krijg je geen papier bij het KWPN, ik zou eerst maar eens proberen te achterhalen wie dit paard kent/ vandaan komt, en dan vind je misschien ook wel evt afstamming....

daarna zou je altijd nog dna onderzoek kunnen doen, voor evt papier.

Dus navraag gaan doen bijgene waar je haar gekocht hebt!!!