Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Het lijkt me meer een excuus om vooral maar geen tijd, energie en aandacht aan het dier te besteden. 

en iik was bang dat de ''kansen'' op de keuring dus al minder waren

Jovarna schreef:Juist!Het lijkt me meer een excuus om vooral maar geen tijd, energie en aandacht aan het dier te besteden.
porscherider schreef:Hmm... er zou een kern van waarheid in kunnen zitten, maar ik vind niet dat het 100% waar is.
Op een keuring wil je dat je veulen zich optimaal presenteert. Maar ook al is het veulen gewend aan allerlei dingen, een keuring is altijd anders dan thuis. Dat is niet te vergelijken. Bovendien, een gestresst dier (dus een gespannen dier) laat zich lang zo mooi niet zien als een dier wat opgewonden is. Een gespannen dier beweegt vaak wat minder los door het lichaam, wat dus een vertekend beeld geeft over de beweging.
Ik weet niet of je zelf een veulen hebt, maar ik zou het veulen in ieder geval netjes leren mee te lopen aan een touwtje, en dat het veulen een halster gewend is. Dat scheelt je al een hoop stress en gehannes voorafgaand aan de keuring, maar ook op de dag zelf.
Ook lijkt het me een stuk prettiger voor de voorbrenger als het veulen netjes mee kan lopen aan een touwtje.

Aldewereld schreef:Grote onzin. Sowieso is een keuring al een hele happening voor een klein ding als een veulen (wassen van te voren, in de trailer, vreemde omgeving etc) en dan zou het ook nog onbekend met mensen moeten zijn? Mensen die zoiets zeggen hebben weinig verstand van paarden.
Toen verleden jaar ons veulentje geboren werd zijn we vanaf dag 1 met haar bezig geweest, ze kwam iedere dag even in handen en 2 maanden later won ze op een internationale keuring het kampioenschap merrieveulens. En bewegingen die ze liet zien, mmmmm!
Want dat is geen onzin, in mijn geval was dat zo. Ik ga geen verdere uitleg geven want als het niet op mij bedoelt was, sta ik er mooi
maar ja.. -x-iejs mii:D 

Quirinake schreef:Aldewereld schreef:Grote onzin. Sowieso is een keuring al een hele happening voor een klein ding als een veulen (wassen van te voren, in de trailer, vreemde omgeving etc) en dan zou het ook nog onbekend met mensen moeten zijn? Mensen die zoiets zeggen hebben weinig verstand van paarden.
Toen verleden jaar ons veulentje geboren werd zijn we vanaf dag 1 met haar bezig geweest, ze kwam iedere dag even in handen en 2 maanden later won ze op een internationale keuring het kampioenschap merrieveulens. En bewegingen die ze liet zien, mmmmm!
die onzin dat je zegt, ik hoop dat dat niet op mij isWant dat is geen onzin, in mijn geval was dat zo. Ik ga geen verdere uitleg geven want als het niet op mij bedoelt was, sta ik er mooi
) maar 'grote onzin' is mijn reactie op de vraag van TS, dus in het algemeen bekeken