Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Libera schreef:Ik woon in amerika en ik zat te denken aan guaranteed gold xx. De merrie weet ik nog niet, ja klinkt een beetje stom, maar ik zat er aan te denken om een (fok)merrie te leasen en daar dan een veulentje bij te fokken (schijnt hier heel normaal te zijn) Dan zit ik ook niet gelijk met 2 paarden daarna. Maar dan zou ik dus een merrie met wat minder bloed moeten kiezen of maakt dat niet uit?
Albert schreef:Op een Trakehner-merrie zou ik een Oldenburg-hengst zetten. Liefst een met veel klassiek bloed. Of een Gelderse hengst. Dan fok je er houding front en gangen in.
Zannekin schreef:Albert schreef:Op een Trakehner-merrie zou ik een Oldenburg-hengst zetten. Liefst een met veel klassiek bloed. Of een Gelderse hengst. Dan fok je er houding front en gangen in.
Of je krijgt een paard met het front van een klassieke met iele benen en/of iele achterhand. Andersom kan ook nog. Klassiek x bloed heeft ook niet altijd het eenvoudigste karakter.
Ik geloof meer in het kruisen van types die zeer nauw aansluiten, daarom laat trakehner zich goed kruisen met volbloed.
Als je je merrie kan brengen naar Lauries Crusador zou ik niet twijfelen.
Libera schreef:Ik denk dat Lauries Crusador een beetje ver weg is voor mij...
@jessica24: ik heb je foto's in de kraamstal gezien, echt een heel gaaf veulen!