[TI] Welk zadel past op mn tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twist

Welk zadel past op mn tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 09:49

hoi ik heb een probleem hihi
het zit zo ik heb een tinker
maar goed een aparte tinker
uhhhh hij past geen zadels
ik heb alle merken geprobeerd
en niet eens 1
nu moet ik zeggen dat mijn tink niet de tink is die je dagelijks
tegen komt want hij is dus niet het brede type
hij is hoog in de schoft
en dan nauw in de schouders boven
en dan komt de brede schouder
ik zit met mijn handen in het haar
is der iemand die me kan helpen ?
ik zou graag door willen rijden

p.s heb echt bijna alle merken gepast

alvast bedankt jaimy
Laatst bijgewerkt door Apple op 08-06-06 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast.

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:52

Zadel op maat laten maken.... als je echt alles geprobeerd hebt, alle soorten en merken e type's.. e als je dan echt iks past van het hele assortiment. Tjah toch maar op maat laten maken hé.
Laatst bijgewerkt door ikke17 op 08-06-06 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:52

Heb effie getemd. Het is niet de bedoeling dat je 2x een topic opent met hetzelfde bericht.

Groetjes

DianneM

Re: help a b u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:06

Heb je ook al zadels van het type Fryso geprobeerd? En Boomloos?

Ik zelf zou ooit nog een zadel van Willem Muijs willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:10

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:17

HIer het slotje weer vanaf aangezien het hier meer op zn plek staat dan bij RT-P. Ook pas ik de titel even aan.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:15

Ik zou ook eens n boomloos zadel proberen Bij barefoot kun je er een hoge pommel in doen, voor een hogere schoft. De rest van t zadel vormt zich naar t paard. Grote kans dat zoiets wel past.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:19

Ik weet niet wat je te besteden hebt?
Maar kijk eens naar boomloze zadels.
Op www.buitenzinnig.nl staat veel info en verschillende types.

DianneM

Re: Welk zadel past op mn tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:22

Freeform heeft trouwens ook mooie zadels voor "probleemtinkers" En sommige modellen lijken erg veel op dressuurzadels..

Edit: heb me vergist in de naam, weet nu even niet meer welk merk het was..

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:36

ik denk dat je er gewoon een op maat moet gaan laten maken, is misschien een beetje duurder maar dan ben je er ook zeker van dat het goed past

twist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 14:27

MysticTinker schreef:
Ik zou ook eens n boomloos zadel proberen Bij barefoot kun je er een hoge pommel in doen, voor een hogere schoft. De rest van t zadel vormt zich naar t paard. Grote kans dat zoiets wel past.

ja oke boomloos heb ik der ook al opgehad
maar ook niet passend schuift naar voren
en wat ik me ook nog kan herineren is dat je daar
niet mee op een wedstrijd mag verschijnen kan het fout hebben
hoor
ik denk dat ik gewoon een zadel op maat moet laten maken
zit wel een prijskaartje aan zeg pfffff
bijna net zo duur als me tink zelf
ik hoop dat der nog een andere oplosing is

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:29

Zoals ik al eerder schreef, er zijn meerdere modellen boomloos.
De barefoot is niet het enige model wat er is.
op www.buitenzinnig.nl staan meer modellen.
Ook de freeform, vind ik dus práchtig!

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:34

én je mag er gewoon mee op wedstrijd hoor Als er maar engelse beugels aanhangen en het er n beetje engels uitziet.
De straktrekk dressuurzadels zijn ook goed, daar mag je zowiezo overal mee op wedstrijd want je ziet t verschil niet eens. En die zijn volgens mij weer wat steviger dan de barefoot.
Mja aan de andere kant ook weer net zo duur als een zadel op maat laten maken..

twist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 15:21

Teuntje111 schreef:
Heb je ook al zadels van het type Fryso geprobeerd? En Boomloos?

Ik zelf zou ooit nog een zadel van Willem Muijs willen

kan je voor mij een link geven ? thnx alvast

twist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 15:25

MysticTinker schreef:
:j én je mag er gewoon mee op wedstrijd hoor Als er maar engelse beugels aanhangen en het er n beetje engels uitziet.
De straktrekk dressuurzadels zijn ook goed, daar mag je zowiezo overal mee op wedstrijd want je ziet t verschil niet eens. En die zijn volgens mij weer wat steviger dan de barefoot.
Mja aan de andere kant ook weer net zo duur als een zadel op maat laten maken..

nou ik heb me een beetje verdiept in het zadel straktrekk
het gene wat mij dan weer tegen houd om zo een zadel te nemen is dat ik dan zelf het zadel pasend moet aken en als er wat met het zadel is dat het niet 123 is opgelost van ik ga naar de zadel maker
want die zit nog al verweg van huis
wat ik heb gelezen is dat als er wat met het zadel is dat ik er dan een foto van moet maken en die opsturen en dan
moet wachten op contact nou dat zit me niet zo heel lekker
en wat ik ook heb gezien is dat der nog geen info over het dress zadel
staat maar alleen meer over de western zadel
dus heb ook niets kunnen lezen wat andere mensen ervan vonden
dus blijft het voor mij eng zo een zadel te nemen

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:32

Heb je al eens iemand langs laten komen van een goede ruitersportzaak om zadels te passen? Die nemen een heleboel (nieuwe) zadels mee om te passen aan huis.
Praktisch geen enkel zadel zit direct helemaal 100%, daarvoor moet het aangepast worden aan het paard. Heel veel zadels zijn passend te maken door goed opvullen.

Mijn tinker is ook niet overdreven breed (als ik in je profiel kijk lijkt Twister mij zeker breder dan Jordy), en heeft ook in verhouding enorme schouders. Alleen de schoft heeft hij niet, maar die schoft lijkt me nog het minste probleem, een teruggesneden kamer lost dat op.

Jordy past ook moeilijk zadels. 2e hands o.i.d. is het helemaal lastig.
Ik heb aan huis zadels laten passen, en daar zaten er toch een paar tussen die heel aardig in de buurt kwamen.
De Passier Antares en Grand Gilbert lagen goed, en de Stübben Tristan en Meastoso. Uiteindelijk ben ik voor de Tristan gegaan omdat die een vrij vlakke zit heeft wat ik prettig vind, en het zadel is helemaal aangepast op Jordy. Ligt als een huis.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:50

tegenwoordig zit er een Harnassmaker op Bokt, die komt ook aan huis om een passend zadel te vinden
ik vrees ook dat je door de beurs moet om een goed passend zadel te kopen.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:53

ik heb een passier gg te koop die is bij de schoft en schouders juist te smal voor lonan, maar dat is dan een ronde tinker zonder schoft.
Op Viane ligt hij aardig maar die is eigelijk te breed dus er zou wel een kans zijn dat het zou passen.

Je bent altijd welkom om eens te komen passen. als je het merk nog niet geprobeert hebt.
dit zadel is een heerlijk zadel en ik baal dat hij niet past op lonan.

ik kan dus geeen goed zadel vinden voor lonan erg lastig. heb het zelde probleem als jij alleen dat lonan juist te weinig schoft heeft en te breed is io de schouders.

Harsemaker belooft me ook al weken te komen, of hij vergeet me of hij mailt niet terug en dan krijg ik een mail dat ik voor de ondertussen al de 6de keer mijn gegevens moet doorgeven, en dat heb ik dus weer gedaan en vervolgens hoor je er weer niets van. ben het dus een beetje beu.
hij kan best goed zijn, maar op de manier hoe naar de klant toe dus niet. de eerste mailing was 7 weken geleden, hij zou al een ker gekomen zijn. ik paarden van het land en wachten kwam nooit opdagen ook geen belletje, was ons vergeten, dag ervoor belde hij ons juist op dat hij wou komen. beetje raar dus allemaal.

twist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 10:38

Supertje schreef:
Heb je al eens iemand langs laten komen van een goede ruitersportzaak om zadels te passen? Die nemen een heleboel (nieuwe) zadels mee om te passen aan huis.
Praktisch geen enkel zadel zit direct helemaal 100%, daarvoor moet het aangepast worden aan het paard. Heel veel zadels zijn passend te maken door goed opvullen.

Mijn tinker is ook niet overdreven breed (als ik in je profiel kijk lijkt Twister mij zeker breder dan Jordy), en heeft ook in verhouding enorme schouders. Alleen de schoft heeft hij niet, maar die schoft lijkt me nog het minste probleem, een teruggesneden kamer lost dat op.

Jordy past ook moeilijk zadels. 2e hands o.i.d. is het helemaal lastig.
Ik heb aan huis zadels laten passen, en daar zaten er toch een paar tussen die heel aardig in de buurt kwamen.
De Passier Antares en Grand Gilbert lagen goed, en de Stübben Tristan en Meastoso. Uiteindelijk ben ik voor de Tristan gegaan omdat die een vrij vlakke zit heeft wat ik prettig vind, en het zadel is helemaal aangepast op Jordy. Ligt als een huis.

ik heb 2 zadelmakers langs laten komen
mr-ed en van riijs maar bijde hebben geen passend zadel
en die hebben dus echt heel veel zadels
ik heb ook al 27 zadel's gepast van alleerlei merken
nieuw maar goed niets paste het gaat der om dat zijn schoft hoog
is en daarna komt de een soort inkeving naar zijn schouders
en dan opeens zijn brede schouders heel vaag zeggen de zadel makers heel apart
maar goed hun zeiden ook al dat het wel een uidaging voor ze was
een goed passend zael voor me te vinden dus ik zie wel
ik kan ook alleen een dress zadel nemen omdat die achteer de schouder ligt zodat het zadel niet naar voren komt te glijden
een zadel wat op de schouder igt gaat dus niet lukken
zo als een vzh ik heb ook al een western zadel geprobeerd maar ook dat gaat niet zelfs een stock zadel ook dat werkt niet grrrrrr
ben der ook wel een beetje beu van !
ik weet dat bijna geen 1 zadel helemaal past en dat der dan een beetje gevult moet worden enzo maar als de zadelmaker zegt dat
het geen nut heeft omdat het zodaning niet past dat het gaat drukken en het over 3 maanden dan weer niet past tja
maar goed ik hou hoop

twist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 10:39

dobbel schreef:
ik heb een passier gg te koop die is bij de schoft en schouders juist te smal voor lonan, maar dat is dan een ronde tinker zonder schoft.
Op Viane ligt hij aardig maar die is eigelijk te breed dus er zou wel een kans zijn dat het zou passen.

Je bent altijd welkom om eens te komen passen. als je het merk nog niet geprobeert hebt.
dit zadel is een heerlijk zadel en ik baal dat hij niet past op lonan.

ik kan dus geeen goed zadel vinden voor lonan erg lastig. heb het zelde probleem als jij alleen dat lonan juist te weinig schoft heeft en te breed is io de schouders.

Harsemaker belooft me ook al weken te komen, of hij vergeet me of hij mailt niet terug en dan krijg ik een mail dat ik voor de ondertussen al de 6de keer mijn gegevens moet doorgeven, en dat heb ik dus weer gedaan en vervolgens hoor je er weer niets van. ben het dus een beetje beu.
hij kan best goed zijn, maar op de manier hoe naar de klant toe dus niet. de eerste mailing was 7 weken geleden, hij zou al een ker gekomen zijn. ik paarden van het land en wachten kwam nooit opdagen ook geen belletje, was ons vergeten, dag ervoor belde hij ons juist op dat hij wou komen. beetje raar dus allemaal.

ik zou graag willen komen passen maar goed 1 het is tever en 2 ik heb dat zadel al geprobeerd en 3 mijn tink gaat niet 123 de traailer in hihi maar toch bedankt
Laatst bijgewerkt door twist op 09-06-06 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

twist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 10:41

supertje : ja twister ziet der breed uit maar geloof me als
ik zeg dat hij het niet is en de foto's die in me profiel staan
zijn oude foto's toen hij nog 24/7 op het land stond
ik denk dat jou tink en mijn tink niet veel schelen behalve
de schoft dan

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:52

Heb je Ooteman al geprobeerd? Die komen ook aan huis om te passen en hebben ook diverse boomloze zadels in het assortiment, waaronder Randoll's. Bij mij op stal staat ook een "lastige" tinker en die heeft nu een Wintec Isabelle Werth met Cair, waarvan ter plekke de boom aangepast is. (www.ooteman.nl) Eventueel kunnen ze ook zeer goede tweedehands zadels meenemen.

Een link van Willem Muijs kan ik je zo een twee drie niet geven, maar hij is alom bekend. Hij maakt dacht ik wel voornamelijk zeer mooie westernzadels, met speciale mallen op de rug, een soort visgraat. Die mal wordt dan gebruikt om het zadel op een later tijdstip te maken. Als het zadel klaar is, wordt het daarna ook nog gepast op het paard en volgen nog eventuele aanpassingen.

Eventueel kan je ook nog de Ruitershop in Harmelen proberen, die hebben dacht ik ook een pas-service. (www.ruitershop.nl) Zij hebben zowel nieuwe zadels als tweedehands, maar geen boomloze zadels in hun assortiment.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:18

In uden lag er een middelmaat Wintec pro op en die paste zeer goed ook lag er soms een wintec veelzijdig op dat ging ook goed (maar meestal vz toch wat minder schoudervrijheid bij tinker dus liever dressuur )

Weet natuurlijk niet hoe hij nu uitgegroeid is, maar toen paste een middelmaatje

idd zoals supertjes zegt, even bij zadelmaker in omgeving informeren

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:32

Ik heb een Fryso (www.tweespan.com) op maat laten maken voor Spetter en mezelf. Daarbij is heel veel mogelijk. Als standaard zadels niet passen ben ik bang dat je voor een maatzadel moet gaan. Het is heel veel geld, maar een goed passend zadel is noodzaak bij je paard. Succes met zoeken, zo te lezen niet makkelijk.