Supertje schreef:Heb je al eens iemand langs laten komen van een goede ruitersportzaak om zadels te passen? Die nemen een heleboel (nieuwe) zadels mee om te passen aan huis.
Praktisch geen enkel zadel zit direct helemaal 100%, daarvoor moet het aangepast worden aan het paard. Heel veel zadels zijn passend te maken door goed opvullen.
Mijn tinker is ook niet overdreven breed (als ik in je profiel kijk lijkt Twister mij zeker breder dan Jordy), en heeft ook in verhouding enorme schouders. Alleen de schoft heeft hij niet, maar die schoft lijkt me nog het minste probleem, een teruggesneden kamer lost dat op.
Jordy past ook moeilijk zadels. 2e hands o.i.d. is het helemaal lastig.
Ik heb aan huis zadels laten passen, en daar zaten er toch een paar tussen die heel aardig in de buurt kwamen.
De Passier Antares en Grand Gilbert lagen goed, en de Stübben Tristan en Meastoso. Uiteindelijk ben ik voor de Tristan gegaan omdat die een vrij vlakke zit heeft wat ik prettig vind, en het zadel is helemaal aangepast op Jordy. Ligt als een huis.
ik heb 2 zadelmakers langs laten komen
mr-ed en van riijs maar bijde hebben geen passend zadel
en die hebben dus echt heel veel zadels
ik heb ook al 27 zadel's gepast van alleerlei merken
nieuw maar goed niets paste het gaat der om dat zijn schoft hoog
is en daarna komt de een soort inkeving naar zijn schouders
en dan opeens zijn brede schouders heel vaag zeggen de zadel makers heel apart
maar goed hun zeiden ook al dat het wel een uidaging voor ze was
een goed passend zael voor me te vinden dus ik zie wel
ik kan ook alleen een dress zadel nemen omdat die achteer de schouder ligt zodat het zadel niet naar voren komt te glijden
een zadel wat op de schouder igt gaat dus niet lukken
zo als een vzh ik heb ook al een western zadel geprobeerd maar ook dat gaat niet zelfs een stock zadel ook dat werkt niet grrrrrr
ben der ook wel een beetje beu van !
ik weet dat bijna geen 1 zadel helemaal past en dat der dan een beetje gevult moet worden enzo maar als de zadelmaker zegt dat
het geen nut heeft omdat het zodaning niet past dat het gaat drukken en het over 3 maanden dan weer niet past tja
maar goed ik hou hoop