Connemara hengsten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Connemara hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 16:04

Iemand ervaring met Connemarahengsten?
de eigenaresse van mijn bijrijdpony's is van plan om één van hen te laten dekken. Nu gaan we samen op zoek naar een hengst, iemand ervaring met Connemarahengsten?

miss_dior

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:09

Je hebt verschillende hengsten.
Een hele goeie hengst is Hatatitla van de Zonnehoeve. Ik weet niet of hij nog dekt, maar die pony heeft verschillende keren een EK eventing gelopen met goed resultaat en verschillende ruiters.

Als ik jou was zou ik gewoon informeren bij het stamboek en vragen om een lijst met alle hengsten en namen van de hengstenhouders.
Laatst bijgewerkt door miss_dior op 08-06-06 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulissa

Re: Connemara hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:22

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:16

Mn connemara haar paps heet Garryhinch Finn,weet niet of tie nog dekt,maar heb altijd goede verhalen over hem gehoord .,en moet zeggen mn paardje is al vanaf t begin af aan een schat geweest.
Maar indd ook ff op die site hierboven kijken ,daar staan er meer op
succes.

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:17

miss_dior schreef:
Je hebt verschillende hengsten.
Een hele goeie hengst is Hatatitla van de Zonnehoeve. Ik weet niet of hij nog dekt, maar die pony heeft verschillende keren een EK eventing gelopen met goed resultaat en verschillende ruiters.

Als ik jou was zou ik gewoon informeren bij het stamboek en vragen om een lijst met alle hengsten en namen van de hengstenhouders.

Jaja !!! zeker Hatattila komt bij ons van stal. Prachtig paard. Anemarieke e Linda van IJzendoor hebben hem gereden!! Hij dekt iet meer maar staat op rust..

Neem aders eve contact op met Piet van IJzendoorn... hij kan je Zeker meer vertellen.. voor het nummer ka je me een PM sture.www.connemara.nl is inderdaad goede site!

We hebben veel nakomelinge van Hatattila, allemaal zeer fijne paarden, prachtig exterieur, schimmels vaak, e springen geweldig, dressuur trouwes ook!

Bijke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 13:36

Vermits ik van België ben weet ik niet of Nederlandse dekhengsten hier aanvaard worden. Heeft iemand daar evaring mee, met een dekhengst van het buitenland?

miss_dior

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:08

waarom dekt Titie niet meer?
Heb wel begrepen van Rob Janssen dat ie geblesseerd was en niet meer in de sport kon, maar dacht dat ie nog wel kon dekken.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:08

Bijke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 15:14

Ben Hur van de Leliaard vind ik wel een mooie hengst, alleen jammer dat hij redleijk klein is...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 06:18

Bijke schreef:
Vermits ik van België ben weet ik niet of Nederlandse dekhengsten hier aanvaard worden. Heeft iemand daar evaring mee, met een dekhengst van het buitenland?

Als het goed is moet het stamboek die aanvaarden, sinds de Europese Unie zijn ze dat verplicht.