Foto gezocht van Jaguar A 829 ox.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

duodenum

Foto gezocht van Jaguar A 829 ox.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 20:45

Ik zoek foto's van de vader van mijn pony Jaspher. Zijn vader heet: Jaguar A 829 ox. en het is waarschijnlijk een schimmel, hij is lang geleden al overleden maar ik zou toch graag willen weten hoe hij eruit ziet!

Groetjes Simone,

mvanaarle

Re: Foto gezocht van Jaguar A 829 ox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:23

Een vriendin van mij heeft ook een merrie gehad van Jaquar.
Jaquar is inderdaad een schimmel.
Ik weet nog wel ergens een foto van hem te vinden. Zal eens kijken of ik die ook hier in het topic kan plaatsen.
Volgens mij heb ik in een heel erg oud NRPS-blad ook nog wel een keuringsrapport van hem staan. Ik zal dit ook eens voor je opzoeken.

Monique

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:35

steffie_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:01

ik vind schimmels owk wel mooie beesies Clown

maradamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 14:40

Jaguar is de opa van mijn paardje.
Als het goed is dan moet ik nog wel ergens foto's hebben liggen.
Ik ga voor je op zoek.

Als je het adres van de oude eigenaar/ fokker(?) van Jaguar wilt hebben, dan pb je maar!

Groetjes Marrit

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:30

hee wat gaaf zeg mijn pony der vader is ook jaquar het is wel 1 van de mooiste zeg wat leuk om te zien....heb haar al 12 jaar maar nog nooit der vader gezien echt heel leuk......! de mijne is ook een schimmel....

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 01:31

Heej,

Ik denk dat je dit paard bedoelt, hij is hier al wel wat ouder, maar je hebt ze zeker weten nog niet (eerder gezien).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maradamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:58

Hee dat is leuk!

Deze foto's vind ik ook heel mooi! Haha!

Zo te zien zijn ze gemaakt bij de fam. Dijkstra in Terwispel. Klopt dat?
En heb je dan misschien ook nog foto's van hun hengst Ashkar?

Groetjes Marrit

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:25

maradamas schreef:
Zo te zien zijn ze gemaakt bij de fam. Dijkstra in Terwispel. Klopt dat?
En heb je dan misschien ook nog foto's van hun hengst Ashkar?

Daar zijn ze inderdaad gemaakt, ik denk door de eigenares van mijn verzorgpony's. Toen ik 13 was, (10 jaar geleden alweer!) ben ik Alana gaan verzorgen, toen nog hun enige pony. Alana is een veulen van een merrie van een goede vriend van die eigenaren. Een kennis die wel eens hielp met Alana heeft toen ook een veulen uit de moeder van Alana gefokt, dat is een nakomeling van Jaguar. Ze zijn toen dus in Terwispel geweest om bij Jaguar te kijken. Dat was allemaal voor mijn tijd, maar ik heb die nakomeling later nog wel 1 keer gezien, een hele mooie merrie, maar echt een kopie van haar moeder als je het mij vraagt. Die kennis en de Jaguar-nakomeling zijn ze/we uit het oog verloren. Een paar jaar later stond ik zelf ook in Terwispel, toen om de vader van m'n andere verzorgpony (weer uit dezelfde merrie, dus mijn verzorgpony's zijn halfzusjes) uit te zoeken. We hadden al besloten dat het een Arabier zou worden. We kwamen eigenlijk voor Dosator, maar die sprak ons (mij vooral) helemaal niet aan. En aangezien die mensen geen dochter hebben vonden ze mijn mening erg belangrijk, lucky me! Achteraf vind ik Dosator best een mooi paard, maar hij stond er toen niet op zijn best bij (eerlijk is eerlijk, was dat wel zo geweest dan was het hem denk ik nog niet geworden). Ze hadden toen nog twee Arabieren staan, Amonza en Ashkar (Jaguar leefde toen al niet meer). Nou houden we alledrie niet van veel wit, nou ja, je kent Ashkar waarschijnlijk wel en ze hadden er een aantal nakomelingen staan, zonder uitzondering veel wit. Kleur mag dan niet zo belangrijk zijn, maar ja, als je er maar eentje fokt moet je er wel de hele tijd tegenaan kijken. Knipoog Ik heb trouwens geen foto's van hem. Amonza vonden we wel aardig, maar ja, hij was niet goedgekeurd bij het NRPS, dus dat wilden de eigenaren liever niet. Uiteindelijk zijn we later dat jaar smoorverliefd geworden op Gomel. Het was toen al laat in het jaar, dus de merrie is een jaar later geïnsemineerd. En toen moesten we hééél erg lang wachten op het veulen. Dat 'veulen' is dit jaar alweer zeven jaar geworden haha!

maradamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:06

toch goed gezien dus dat ze daar gemaakt zijn Ja
Ik heb een nakomeling van Ashkar, en de opa (moeders kant) van mijn paardje is Jaguar.
enkele jaren geleden moest ik met mijn paardje naar Terwispel om hem te laten chippen en zo kwam ik toevallig bij de fokkers van mijn paard terecht. Ik heb een aantal familieleden van mijn paard gezien en dat was erg leuk! Maar inderdaad... erg veel wit.
Ik zou er persoonlijk ook niet voor kiezen, maarja. Mijn paard heeft ook redelijk veel wit, maar ik kende hem al een hele tijd en toen zijn vorige eigenaresse hem wilde verkopen kon ik gewoon geen nee zeggen! Clown

(lekker offtopic trouwens)

Groetjes Marrit

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 09:06

maradamas schreef:
toch goed gezien dus dat ze daar gemaakt zijn Ja
Ik heb een nakomeling van Ashkar, en de opa (moeders kant) van mijn paardje is Jaguar.
enkele jaren geleden moest ik met mijn paardje naar Terwispel om hem te laten chippen en zo kwam ik toevallig bij de fokkers van mijn paard terecht. Ik heb een aantal familieleden van mijn paard gezien en dat was erg leuk! Maar inderdaad... erg veel wit.
Ik zou er persoonlijk ook niet voor kiezen, maarja. Mijn paard heeft ook redelijk veel wit, maar ik kende hem al een hele tijd en toen zijn vorige eigenaresse hem wilde verkopen kon ik gewoon geen nee zeggen! Clown

(lekker offtopic trouwens)

Groetjes Marrit

Hoi Marit

Tsja ik ben niet zo thuis op het forum
maar ik heb een nakomeling van Jaquar maal Askar.
En ze zi in 1 woord geweldig !

als ik wat meer tijd heb zal ik even een foto plaatsen
En ik kan jullie vertellen dat als er 1 paardje veel moed heeft
en een super karakter is dat deze merrie wel.

Helaas heb ik zowel Jaquar als Ashkar nooit gekent.
er staat op onze site een mooie foto van Jaquar als jonge god
daar was hij dus nog bruin Haha!

http://home-1.tiscali.nl/~knmg0017/

Ga naar de pagina paarden
en dan vervolgens naar de pagina van Andra
en kijk klik dan weer door naar verdere info over Andra
en dan kom je de foto van Jaquar van zelf tegen.

doei

en ik ga volgende week naar stal Dijkstra de Mars
om te kijken naar een nakomeling van Ashkar, en volgens mij
zit daar ook nog Jaquar in... ben erg benieuwd.

elisatamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:45

myk96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:18

Mijn vader heeft Madams Marloes gekocht als enter. Een mooie beetje eigenzinnige koffievos. Ze is 5 jaar geleden gestorven. Ze heeft heel veel goeie sportpony's gebracht. Waaraan we zelf nog veel plezier beleven . Onlangs nog bij haar laatste veulen, nu dus 6 jaar, welke sinds vorig jaar in de sport wordt uitgebracht wezen kijken.

elisatamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:29

myk96 schreef:
Mijn vader heeft Madams Marloes gekocht als enter. Een mooie beetje eigenzinnige koffievos. Ze is 5 jaar geleden gestorven. Ze heeft heel veel goeie sportpony's gebracht. Waaraan we zelf nog veel plezier beleven . Onlangs nog bij haar laatste veulen, nu dus 6 jaar, welke sinds vorig jaar in de sport wordt uitgebracht wezen kijken.

heb je ook nog foto's van haar?

myk96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:10

Ja hoor , als je mij je mailadres even pb't zal ik wel wat sturen. Ik had al gezocht tussen de foto's naar jou paardje maar ik kan er nog niet een vinden.