wie heeft veulen van lingh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekJ

wie heeft veulen van lingh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 17:53

hallo ik zou graag merrie willen dekken zelf ben ik heel erg weg van lingh maar ik zou graag willen weten hoe zijn eerste veulens zijn heeft iemand misschien een veulen van lingh of kent er een ??

Afbeelding

alvast bedankt

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:35

In mijn profiel staat er 1tje

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:37

bij mij op stal staat er een veulen van Lingh, leuk, bijdehand mooi gebouwd hengstje..
Mag iets meer lengte in de hals hebben, maar halslengte stoort niet..
Mooi dier!

Beber

Re: wie heeft veulen van lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:25

Afbeelding

Dit is mijn merrieveulen van Lingh x Landsriver.

Mooie bewegingen, chique type, iets overbouwd.

Ik ben er heel tevreden over, maar niet iedere merrie past bij deze hengst, ik heb het idee dat hij zelf weinig veredelt en er zijn veel overbouwde veulens.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:34

Leuk veulen Beber. Dat overbouwde kan toch nog weer bij trekken?

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:08

Volgens mij zijn er maar héél weinig paarden die nooit overbouwd zijn geweest.

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:47

Klopt maar bij een veulen kun je echt wel zien of het tijdelijk is of wat aanleg.
Even overbouwd is wat anders, maar als ze lang overbouwd blijven en op de meetpunten (de 3-regel) ook overbouwd zijn dan is het opletten.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 08:51

ik vind veulens wel leuk dier hoor maar ik weet ook niet of lingh wel bij mij merrie past ik vind gribaldi ook een mooie hengst.

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:05

blueangel schreef:
ik vind veulens wel leuk dier hoor maar ik weet ook niet of lingh wel bij mij merrie past ik vind gribaldi ook een mooie hengst.

Of Tolando, United. Jammer dat Sisther de Jeu geen hengst is, daar zit Edje ook op....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:17

Basvdv schreef:
blueangel schreef:

Of Tolando, United. Jammer dat Sisther de Jeu geen hengst is, daar zit Edje ook op....

Fokje paarden of wil je Edjes. ??

Citaat:
Penny kleurplaatactie

Speciaal voor Outdoor Gelderland heeft Penny een leuke kleurplaatwedstrijd georganiseerd. Op vertoon van de ingekleurde kleurplaat kan één volwassen begeleider op zaterdag 10 juni voor de kinderprijs naar binnen en tegen inlevering van de kleurplaat ontvangen kinderen bij de Penny stand een leuk presentje. Kinderen tot 12 jaar krijgen het gehele evenement 50% korting op de normale toegangsprijs en betalen € 5,- voor zaterdag overdag. De mooiste kleurplaten winnen een mooie prijs. De kleurplaat is tot 5 juni op te vragen via info@outdoorgelderland.nl of te downloaden via de website www.outdoorgelderland.nl. De winnaars worden eind juni bekend gemaakt op www.penny.nl.

http://www.outdoorgelderland.nl/

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:24

ceasario schreef:
Basvdv schreef:

Fokje paarden of wil je Edjes. ??

ik geloof dat mijn reactie dusdanig sarcastisch opgesteld was, dat de strekking helder is...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:46

voor sisther de jeu: de volle broer, nu 2 maand oud, is bij ons op stal aangekocht voor de hengstenopfok leuk dier! dus hopelijk over 3 jaar

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 17:38

ik fok niet maar ik vind het wel een keer leuk om een veulen van mij merrie te hebben maar ik ben gister naar outdoorgelderland geweest en ik vind gribaldi egt een mooie hengst. en lingh heb ik ook gezien en ik blijf hem supper vinden lingh was ook 2e geworden en gribaldi 4e supper om te zien

Nils

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:40

volgend jaar pas...

MoniekJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 16:31

op marktplaats staat ook een merrieveulen van lingh heel leuk beesje hoor vind ik dan maja anders wie weet nog een ander mooie dressuur hengst h et liefst een donker paard geen schimmel of een vos

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:28

Waarom niet Black Beauty...?

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:07

Waarom wil je fokken met Lingh? Heb je al eens een veulen van je merrie gehad? Lingh is immers nog niet zo lang goedgekeurd en heeft dit jaar zijn eerste veulens. Over zijn nakomelingen is dus nog weinig bekend. Als het de eerste keer is voor je merrie weet je dus ook niet wat zij doorgeeft. Mijn advies in dat geval: ga kijken voor een oudere hengst waarvan al meer bekend is wat betreft nakomelingen.

Wat ik een opvallende opmerking vind: 'Ik fok niet, maar vind het wel leuk een veulen van mijn merrie te hebben (...).' Als je niet fokt, maar wel een veulen uit je merrie haalt, wat doe je dan? Vermeerderen... ? Dat lijkt me niet de juiste reden om je merrie te laten dekken. Je moet immers wel een fokdoel hebben voor jezelf. Anders kan je em inderdaad beter door Black Beauty laten dekken, is misschien ook beter voor het spaarvarken Ga bijvoorbeeld eens kijken naar de positieve en negatieve punten van je merrie. En kijk dan eens naar de hengsten die de negatieve punten wellicht zouden kunnen verbeteren.

Er komt zoveel meer kijken bij het uitzoeken van een geschikt vaderdier van je toekomstige troef!

MoniekJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 11:25

okeej me merrie heeft al wel eens een veulen gehad van ik weet niet meer welke hengst want was bij vorige eigenaar en heb ook geen foto ervan ofzo maar ik zou wel kijken maar ik weet niet wie black beauty is

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:27

Waarom krijg ik toch een vaag vermoeden van een schaduw account ?

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:51

blueangel schreef:
maar ik weet niet wie black beauty is

Een Pegasus x Unicorn

Ach joh Lingh past op elke merrie Gewoon doen.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:55

Suzanne F. de pegasus x unicorn is echt geweldig, zeker onder ed!!!!!! Ik ben er wel weg van en past op alles, net zoals LIngh idd.

Misschien bestaat er wel een cocktail van alle hengsten van Edward, dat zou mooi zijn

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:02

Of een Lingh uit Sisther de Jeu...

(nou bedenk ik me dat dat nog geeneens zo heel erg stom hoeft uit te pakken)

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:20

En dan een leuke stalnaam, is "Rakker stables"iets ?