Misschien een domme vraag, maar hoe gaat dat scannen in zn werk? Ik bedoel dan het scannen van een merrie om te kijken of ze ook drachtig is. Kan dat op stal zelf of moet ze dan naar een kliniek? Alvast bedankt voor de reacties.
Het kan op stal (vaak dure) en/of op het kliniek. Als het op stal gebeurt hebt je wel stroom nodig. Tijdens de scan kan je op de monitor zien of er wel of niet een vruchtje is (zwarte vlekje ).
hier bij mij in Belgie 31 euro voor scannen..maar ze doet een bedrag per cyclus,zoveel scannen als nodig..Dat bedrag weet ik binnenkort als ik moet afrekenen
Bij mijn DA is het 10 euro per scan op het kliniek en niet meer dan 25 euro per dag als de scans op kliniek gebeuren. Thuis op stal is het 25 euro per keer. Mijn merrie is 5 keer gescand en dan ge-KI'd. Ik moet dus zowiezo 50 euro betalen en dan de kost van de KI. VOor de controle scan op 18 dagen betaal ik ook 10 euro.
Via een soort camera zie je op de monitor of je merrie drachtig is. Dit kan gewoon op stal gebeuren, maar er moet inderdaad stroom zijn. Bij mijn dierenarts is het 20 euro.
Mijn merrie is dit weekend gescand bij ons thuis op stal, de dag voor de bevruchting, en de dag na de bevruchting om te kijken ofdat de eisprong al geweest was. Indien de eisprong nog niet geweest was, dan hadden ze haar nog een keer geinsimineerd. Mijn veearts had geen stroom nodig om te scannen, kan dus ook zonder stroom.
aan huis is zowiezo duurder...hier betaal ik de scan-kosten + voorrijkosten en dat komt toch al gauw boven de 50 euro....behoorlijk duur dus daarom heb ik een pakket genomen (bij het dekstation in abcoude) ik betaal voor dit dekseizoen eenmalig 90 euro (ex) voor dat bedrag wordt de merrie geinsemineerd en zijn alle scans inbegrepen
bij de dierenkliniek in bodegraven heb je speciale scan uurtjes (dagelijks tussen 18:00 en 19:00) kosten: 15 euro scan op dracht €7.50 follikel controle €7.50 voor insemineren
In princiepe hoef ik maar 1 scan te laten doen want het is namelijk niet de bedoeling dat ze drachtig is. We weten het namelijk niet 100 procent zeker dat ze NIET drachtig is. En ik vroeg mij dan zo af hoe dat dan ging en wat het koste. Maar in princiepe vind ik de kosten nog meevallen als ik dat zo lees.