steigeren, bokken, op de plaats galloperen, achteruit lopen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

steigeren, bokken, op de plaats galloperen, achteruit lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:06

Pffff vermoeiende paarden die van mij, koop je een nieuwe, is het net zo'n etter als je andere,
ik ging gisteren buitenrijden met Rosa en Aron, ik reed op Aron, hij was maar aan het klöten, en toen heb ik hem eens stilgezet en Rosa 'laten' wegrijden, helemaal achteruitrennen, bokken op de plaats, en ook op de plaats galoperen, en hij kwam zelfs omhoog, en daarna dus niet meer te houden. Met Rosa rijd ik dus met een pessoa in het bos, maar ik heb niet zoveel zin meer in dit gezeik, kennen jullie het? Hoe lossen jullie het op?
Als hij voorop loopt, gaat het wel goed, maarja, dan wil Rosa ook weer voor

window

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:02

hey alex
nou ik ken het helemaal hoor haha
maja je kon wel beetje verwachten dat aron zo zou reageren als je rosa weg liet rijden

maar ik heb voor dat rampzalige gedoe buiten niet echt wat voor gedaan ofzo ben der gewoon aan gaan wenne heb de hoop dat ooit goed komt al opgegeven haha heb win al 7 jaar en hij is nog niet helemaal normaal maja daarvoor is het ook een haflinger.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:12

Kun je niet alleen het bos in gaan? Of gaat het dan ook niet goed.. misschien had ie ook gewoon z'n dag niet.. dat had ik laatst ook met m'n verzorgpony.. maar die had een tijdje niet gereden dus daar lag het ook aan, ze was heel heet, had ik haar stilgezet maar toen wou ze alleen nog maar harder.. dus misschien kun je voortaan eerst proberen om in de bak te gaan rijden? Of eerst longeren, zodat ie z'n energie een beetje kwijt is.. hij kon natuurlijk z'n dag ook gewoon niet hebben

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:12

Haha dat klinkt precies als Nancy. Alleen doet Nancy dat áltijd. Dus of ze nou voorop of achterop zit. Of dr nou eentje wegrijd of nog gewoon bij dr rijden.. Het zit gewoon in dr. En ik negeer het gewoon.
Ik kan m dr wel kwaad om gaan maken, maar dan maak ik het alleen maar erger. Zij maakt zichzelf moe dan, ik niet.
Wel probeer ik zoveel mogelijk ontspanning aan te bieden, zodat ze hopelijk ooit eens in gaat zien dat het veel prettiger is, als ze doet wat ik wil !

Hanin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:16

Ik heb van de week in de wei gereden alle paarden stonden daar bij elkaar. Ik besloot naar achteren te gaan voor meer ruimte. Maar mijn haflinger dacht daar ook anders over. Ik heb net zo lang volgehouden en proberen te ontspannen als zij mee werkte totdat ze luisterde. Ze steigerde ook een paar keer! Dit is mijn eerste haflinger dus ik heb niet echt ervaring met dit ras, maar ik geloof dat ze soms echt een eigen willetje hebben

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 22:17

@Wan;
ik heb Aron aangeschaft om samen te kunnen rijden, hij gaat in z'n eentje prima, en het is niet dat hij moe is, het is gewoon een mietje(hijs meer wijf dan Rosa, met z'n tere beentjes) ben net een weekje weggeweest, ik klim er morgen weer eens op om te kijken hoe het gaat.

Smurfie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:20

Ik heb precies zelfde met me haflinger!