Welke kleur wordt mijn veulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waterloo

Welke kleur wordt mijn veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 22:24

http://www.mijnalbum.nl/Album=URTDO7LI

Welke kleur zal ze worden die kale plekken komt heel licht haar te voorschijn maar ook grijs en bruine vlekken. De vader is nimzikki nrps en donkerbruin. [quote] wat denken jullie?

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:30

bij dr ogen en op dr hoofd heeft ze weer donkere plekken.op de foto's kan je die andere plekken niet echt heel goed zien.
daar lijkt t nu of ze daar juist weer lichter word

waterloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 22:32

Arabian_Girl schreef:
bij dr ogen en op dr hoofd heeft ze weer donkere plekken.op de foto's kan je die andere plekken niet echt heel goed zien.
daar lijkt t nu of ze daar juist weer lichter word

Ja dat klopt op haar rug heeft ze ook bruine vlekken. En de oren zijn grijs.

waterloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 08:56

Zou het een appaloosa kunnen worden?

Pluttersput

Re: Welke kleur wordt mijn veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 08:57

Nee, ik denk geen appaloosa. Dan was ze wel al gevlekt geweest. Misschien schimmel ofzo?
Groetjes, mij

maessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:02

Nee hoor, een appaloosa kan ook pas laat omkleuren, maar dan moet ie al wel de appaloosa kenmerken (stippels rond de ogen en onder de staart) hebben. Lijkt me trouwens onwaarschijnlijk bij deze combi. Schimmel lijkt me ook erg sterk... Eerder een gewoon vosje of koffievos. Maar wat voor kleur hadden de ouders van de ouders?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:06

Als ik die kale plekken op haar hals en schouder zie, dan denk ik eerder aan een soort van schimmel dat ze heeft? Het lijkt wel alsof er helemaal geen haar op zit daar

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:09

maessie schreef:
Schimmel lijkt me ook erg sterk...

Schimmel lijkt me zelfs redelijk onmogelijk als geen van beide ouders schimmel is
Zou het verder ook niet weten, ik gok gewoon op een vosje

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:21

Cayenne schreef:
Als ik die kale plekken op haar hals en schouder zie, dan denk ik eerder aan een soort van schimmel dat ze heeft? Het lijkt wel alsof er helemaal geen haar op zit daar

Daar lijkt het inderdaad erg op. Misschien even de veearts vragen, als het idd een schimmelinfectie is zal je hoogstwaarschijnlijk haar een aantal keer moeten wassen met Imaverol. Kwa kleur denk ik, gezien de kleur rond haar ogen, dat ze een donkere vos wordt.

waterloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 09:34

Nee het is geen schimmel ze krijgt daar valk achtige kleur haar. Wij staan elke dag een tijd te kijken naar de kleur. Het blijft een raadsel
De ouders van de moeder zijn onbekend. De vader is Nimzikki(donkerbruin) .Die had een vos moeder en een donkerbruine vader(nobillity)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:49

Misschien een red Dun .... vos + dun (wildkleur)
Misschien zelfs een 'Claybank' red dun.

Afbeelding

Moeder lijkt mij eerder dun dan valk en aangezien de geboorte kleur van het veulen draagt zij ook het vos gene.
Waarom eerder dun ... op de foto's heeft de merrie een donker rim rond de oren en een schaduw vlek op/over haar schoft en een lichte aalstreep. Haar benen kan ik niet goed zien op de foto.

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:28

Laat over een tijdje nog eens een foto zien. Als ie wat meer veulenhaar kwijt is. Ik ben wel benieuwd.

waterloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 19:39

Tolstoj schreef:
Laat over een tijdje nog eens een foto zien. Als ie wat meer veulenhaar kwijt is. Ik ben wel benieuwd.

Ze wordt echt met de dag lichter, en heeft donkerbruine vekjes op haar schoft.En haar hoofdje blijft heel donker. Ik zal over een paar weken nog een foto laten zien.
Ik heb net nog even foto's van kleuren zitten bekijken, zou het een roan kunnen zijn?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 06:20

Roan is niet mogelijk zonder een roan ouder. Veulen lijkt mij een doodnormale vos, die kleurverschillen krijg je regelmatig als een veulen uit de veulenvacht gaat.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 06:22

Ik gok aan de foto's te zien(heb expres alle berichten niet gelezen zodat ik niet beinvloed werd)
dat het een koffie vos gaat worden.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:24

Peterina schreef:
Misschien een red Dun .... vos + dun (wildkleur)
Misschien zelfs een 'Claybank' red dun.
Moeder lijkt mij eerder dun dan valk en aangezien de geboorte kleur van het veulen draagt zij ook het vos gene.
Waarom eerder dun ... op de foto's heeft de merrie een donker rim rond de oren en een schaduw vlek op/over haar schoft en een lichte aalstreep. Haar benen kan ik niet goed zien op de foto.

Moeder lijkt mij inderdaad ook een aalstreep te hebben, maar voor een Dun vind ik de kleur erg licht en vooral het hoofd is erg licht voor een Dun.
Ik denk dat de merrie weleens een Dunskin zou kunnen zijn.

Wat betreft het veulen denk ik echter niet dat die daar iets van meegekregen heeft. Duns (en met name Claybanks) worden vaak juist lichter geboren dan ze uiteindelijk worden. Bovendien kan ik geen aalstreep ontdekken bij het veulen.
Had het veulen bij de geboorte een duidelijk afgetekende aalstreep? Ik bedoel dus niet een vage donkerdere streep, maar echt een duidelijke lijn.

waterloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 11:23

Had het veulen bij de geboorte een duidelijk afgetekende aalstreep? Ik bedoel dus niet een vage donkerdere streep, maar echt een duidelijke lijn.[/quote]

Nee ze had een onduidelijke aalstreep. De moeder hheeft wel een aalstreep.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:11

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:18

Veulen is en blijft gewoon vos, is vrij normaal dat ze zo donker verharen, kan koffievos worden maar ook gewoon vos.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:25

ECHT WAAR????
Ik hoop het zo...... Heb geen zin om te wassen!
Hoewel het belangrijkste is dat ie GEZOND is........

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:28

Downhill, ik denk dat Meavey op TS reageerde en niet op jou.

Maar om toch maar even iets over jou veulen te zeggen, zo te zien blijft dat een vos. Ik mis de ring rond de ogen die veulens die schimmel worden meestal hebben.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:36

Nou... Leonlight..... Dan geloof ik dat het bedtijd is voor mij want ik ben niet helemaal wakker meer.... En het is ook nog eens warm....
Ja, het halfbroertje (V. Sydney X bruine moeder) van die van mij had al met dag 1 donkere kringen onder zijn ogen. Dat was echt niet omdat ie slecht geslapen had....... HAHAHA! Echt grijs wordt het rond zijn ogen. Die was als bruine geboren. Ik vind het erg moeilijk omdat er veulens zijn die bijvoorbeeld op 4 maanden oude leeftijd geschoren moesten worden en toen PAS zagen ze dat het een schimmel was....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:42

Downhill schreef:
Nou... Leonlight..... Dan geloof ik dat het bedtijd is voor mij want ik ben niet helemaal wakker meer....

Ik geloof het ook, de naam is Neonlight.

Die ring waar ik het over heb is een ring die lichter is van kleur, niet donker.