wat vinden jullie van deze combi?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jolijneke

wat vinden jullie van deze combi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 13:12

ik heb deze hengst al gekozen, maar ben benieuwd naar jullie reacties, en of er nog meer mensen zijn die hem gekozen hebben.

hij heet San Remo, van wolkentanz

http://www.mijnalbum.nl/Album=GIX78S8A

de merrie is 1.65, onwijs goed karakter.
dressuur en spring gefokt

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=117325

fijn paard om te rijden, zou naar mijn idee iets meer front mogen hebben, vandaar de keuze san remo, ook omdat hij ook een goed karakter schijnt te hebben en fijne gangen.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:14

heb je ook een standfoto van je merrie?

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:25

wauw! ik vind het wel wat hoor klinkt goed!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:29

Wilde je niet het springvermogen behouden?

jolijneke

Re: wat vinden jullie van deze combi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 08:21

ik heb heel weinig foto's van haar. ik zal nog even kijken voor een goede stand foto.
er is mij verteld dat san remo erg veel springvermogen door geeft aan zijn nakomelingen. ik heb daarom expres hem gekozen, ik wil een alrounder

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:33

San Remo een allrounder? Euhmmm, ik dacht van niet! Dat van het front klopt wel. Hij geeft ook wel fijne bewegingen door, en voor zover ik weet ook wel een fijn karakter.

Ik heb even zijn verrichtingscijfers van springen opgezocht:

Afdruk: 6
Techniek: 6
Vermogen: 6.5

Voor een dressuurder best een goede prestatie (in vergelijking met de lichting van vandaag de dag)! Toch zou ik hem geen allrounder willen noemen

jolijneke

Re: wat vinden jullie van deze combi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 10:09

ik heb van uytert gebeld, en hij heeft mij verteld dat san remo voor een dresuur paard behoorlijk springt, en dat zijn nakomelingen dat ook doen. en aangezien mijn merrie beter springt dan dat ze dresuur loopt, heb ik hiervoor gekozen, ik hoop dus dat er van bijde kanten iets aan toegevoeg wordt

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:02

geen all rounder hoor die San Remo..

de beste allrounder zijn IMO de spring gefokte hengsten die ook nog goede beweging geven,,,zoals bv Riverman e.a.

Uptown is bv wel weer een hengst die als dressuurhengst bekend word, maar wel degelijk een spring achtergrond heeft, en deze hengst komt dus wel over het hout......

Ver2006

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:11

Wij hebben dit jaar ook voor San Remo gekozen. Op een allround merrie die meer front mag en meer maat. Ik heb jou merrie nog niet gezien, maar ik vind het zoals je het nu omschrijft, geen verkeerde keus...