Daarom wou ik dat eens opstarten he
Ik zal beginnen met mijn lievelingetje Kadim!
naam: Kadim
muildier-muilezel of ezel? muilezel
ouders? zijn mama is een grote ezel en zijn papa een volbloed arabier (met papieren dacht ik maar ik heb dat nooit nagevraagd maar de papa was een hengst uit een arabierenfokkerij in Brugge)
ruin, hengst, merrie? een ruintje!
leeftijd hij is van 2000 dus hij is nu 6 jaar
grootte hij is maar liefst 1.56 m! (ik vind dat groot voor een muildier:p)
kleur blauwschimmel met witte manen en hoofd (wordt normaal helemaal wit later)
hij kan... een beetje dressuur: is mooi aan het been maar buigt liever niet enz maar kan wel wijken en galopwissels. Hij kan ook springen: tot nu toe nog maar tot 1.05 m geweest omdat ik vanaf 90 cm met hem totaaaaal niet meer kan meezitten met de sprong. Hij is heel erg verkeersmak maar verschiet wel eens van iets klein (een papiertje ofzo:p). Hij heeft ook al 2 jumpings gesprongen en kan een slee trekken.
karakter het is het liefste schatje dat ik tot nu toe al ben tegengekomen! Hij stampt niet, durft wel eens happen maar zal zeker niet voor niets zijn! Hij voelt wanneer er iets scheelt en komt je dan echt troosten door hele tijd bij jou te staan enz, hij gaat door het vuur voor iemand die hij vertrouwd!
voor de rest... hij is heel erg lief tegen andere paarden, zeker niet dominant, maar heeft het niet zo voor kleine diertjes.. Hij heeft ongelooflijk sterke hoeven en heeft dus geen ijzers nodig, hij is ook nog nooit echt ziek geweest!
Hier enkele foto's:

sorry voor de hoeveelheid foto's
kon niet kiezen