muildieren/ezels/muilezels... taxatietopic!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ramgad

muildieren/ezels/muilezels... taxatietopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 19:20

Ik was even aan het rondkijken op bokt en ontdekte dat... ER GEEN TAXATIETOPIC VOOR DEZE DIEREN IS!! schandalig

Daarom wou ik dat eens opstarten he
Ik zal beginnen met mijn lievelingetje Kadim!

naam: Kadim
muildier-muilezel of ezel? muilezel
ouders? zijn mama is een grote ezel en zijn papa een volbloed arabier (met papieren dacht ik maar ik heb dat nooit nagevraagd maar de papa was een hengst uit een arabierenfokkerij in Brugge)
ruin, hengst, merrie? een ruintje!
leeftijd hij is van 2000 dus hij is nu 6 jaar
grootte hij is maar liefst 1.56 m! (ik vind dat groot voor een muildier:p)
kleur blauwschimmel met witte manen en hoofd (wordt normaal helemaal wit later)
hij kan... een beetje dressuur: is mooi aan het been maar buigt liever niet enz maar kan wel wijken en galopwissels. Hij kan ook springen: tot nu toe nog maar tot 1.05 m geweest omdat ik vanaf 90 cm met hem totaaaaal niet meer kan meezitten met de sprong. Hij is heel erg verkeersmak maar verschiet wel eens van iets klein (een papiertje ofzo:p). Hij heeft ook al 2 jumpings gesprongen en kan een slee trekken.
karakter het is het liefste schatje dat ik tot nu toe al ben tegengekomen! Hij stampt niet, durft wel eens happen maar zal zeker niet voor niets zijn! Hij voelt wanneer er iets scheelt en komt je dan echt troosten door hele tijd bij jou te staan enz, hij gaat door het vuur voor iemand die hij vertrouwd!
voor de rest... hij is heel erg lief tegen andere paarden, zeker niet dominant, maar heeft het niet zo voor kleine diertjes.. Hij heeft ongelooflijk sterke hoeven en heeft dus geen ijzers nodig, hij is ook nog nooit echt ziek geweest!

Hier enkele foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sorry voor de hoeveelheid foto's kon niet kiezen

Moirsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:24

geen idee ben hier niet goed in
maar wat een onwijs leuk beesje

spatter

Re: muildieren/ezels/muilezels... taxatietopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:40

ik heb er ook geen verstand van, maar vind het ook een verschrikkelijk leuk dier!

we hebben ooit onze a-pony willen laten dekken door een ezelhengst, maar die ging er van door, vond het dood eng

hengelohorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:34

wat een leuk dier!!
volgens mij zijn er niet veel mensen met een muil ezel of muil dier!
veel plezier er nog mee!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:18

Aparte verschijning, gaaf dat ie ook zo groot is.

ramgad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:22

maar het mogen ook ezels zijn :p

Roane

Re: muildieren/ezels/muilezels... taxatietopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:24

Ik weet ook niet hoe ik hem zou moeten taxeren maar wat een leuk beestje! Ik vind wat voor Muiltje dan ook al leuk maar die oren! Prachtig! *in love*

_Denise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:44

Wow vooral op de laatste foto! Gewoon een prachtig paardenhoofd met überschattige oren! Wat een prachtbeest

Uhm. taxeren ben ik niet goed in.. Ik zou niet weten wat een 'normale' ezel kost..

ramgad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:47

haha een gewone ezelhengst kost ongeveer 250 euro en een ezelmerrie 300 - 350 euro (in belgie, ik weet niet hoe het daar in nederland zit ) Ik heb hem ooit al 2- jarig diertje gekocht voor 500 euro maar ik zelf schat 1500 - 2000 euro? kheb ook geen idee, daarom dat ik het hier vraag ik denk dat die prijs ongeveer gelijk is aan de prijs die ze van een 7-jarige paardenruin vragen van 1.56 m die opgeleerd is daarom die prijs