Landor S, wie???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KWPN_FAN

Landor S, wie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 16:52

Iemand bekend met de nafok van Landor S? We willen hem misschien gebruiken op onze Lanciano x Calypso merrie....

montender78

Re: Landor S, wie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:08

Landor s geeft langgelijnde paarden met maat/hard op de benen.In duitsland is die een van de doorgevers!..al vind ik dat hij hier in ned. eigenlijk weinig dekt wat eigenlijk fout is gezien zijn nakomelingen.Dektarief was eur.1400,-

Denk er wel aan dat er landadel achter zit hierdoor denk ik dat je merrrie niet extreem heet/bloederig mag zijn.

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 10:40

De merrie is absoluut niet bloederig of heet, dat mag juist wel iets meer zijn Hij stond trouwens bij de Ijzeren Man voor 1100 euro aan dekgeld. De nakomelingen die ik gezien heb spreken me in iig wel aan!

czar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:34

Wij hebben een jaarling merrie van Landor S, en ze valt ons zeker mee.
Vrij groot, zeer hoogbenig en toch niet te heet en behoorlijk gangwerk. Landor S heeft in Duitsland de naam om bloederige paarden te geven die niet altijd even makkelijk te rijden zijn.
Als veulen had ze wel zeer veel loopneiging, kon soms wel 15 tot 20 minuten aan een stuk door de weide galloperen als ze pas buiten gezet was, maar dit is nu als jaarling sterk geminderd.
Het karakter valt eigenlijk zeer goed mee, heel eerlijke merrie en zeker niet moeilijk in de omgang, want zoals gezegd had men ons daar voor gewaarschuwd. Afwachten hoe ze onder het zadel zal reageren.
Enige minpunt was de halsvorm. En je kan dit eigenlijk ook wel aan Landor S zelf zien. Ik weet niet goed hoe ik dit moet beschrijven. Men kan niet echt van een zware onderhals spreken maar de hals heeft bij de aanzet de nijging om langs de onderzijde een verkeerde buiging te maken. Als veulen waren er perioden dat dit zeer uitgesproken was, zodanig dat we zelfs voor een hertenhals begonnen te vrezen, maar dit is er helemaal uitgegroeid. Afwachten hoe ze er als 3 jarige zal uitzien.
Het is natuurlijk maar een jaarling, maar zoals de merrie nu evolueert is het voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Hier werd een dekgeld van 1400 € genoemd, maar in de brochure die ik dit jaar van Sosath ontving stond toch nog steeds 1100€ vermeld.

antano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:05

Ik heb zelf ook een landor S.
Omgang is ze braaf eerlijk en makkelijk met rijden kan ze wel heet worden en ze wilt af en toe door drammen.
Ik zou zelf wel meer landor s nakomelingen willen.
Er staan foto`s in mijn profiel.
Gr Elise