Hengst Amati

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ippolata

Hengst Amati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 16:12

Amati liep altijd Z2 bij ons in de kring (uden) en hij toevallig de papa van Tom Girl. Nu vroeg ik me af of iemand weet hoe die het in het ZZ licht doen?

oh ja ook eindelijk een foto van m gevonden:
Afbeelding

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:56

Heb een Amati ingereden, grote zwarte merrie, erg fijn dier. Veel takt, veel ruimte in de beweging en koel in het hoofd.

Hoe Amati het nu zelf doet zou ik niet weten.

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:30

Hoi, Amati is van mijn vader en moeder en ik ben degene die Amati rijd. Op dit moment ben ik zelf erg druk met school en met enkele jonge paarden en rij ik nu nog niet zoveel ZZGP wedstrijden met hem. Hij is inmiddels wel ZZ-Licht!! Ik rij nog enkele Z2 wedstrijden met hem, omdat de aankomende ZZGP wedstrijden hier in de buurt op lastige data liggen voor mij en hij graag op wedstrijd gaat.
Mocht je Amati een keer willen komen kijken, bel even en dan maken we een afspraak. Verder doen zijn nakomelingen het erg goed, bv Radile met Patrick van der Meer loopt al succesvol ZZ-Licht. Hier in de buurt lopen er ook veel, maar dat zul je al wel weten. Zelf was ik zondag nog 1e met 204 pnt met mijn Amati-nakomeling.

Hier nog een foto:
Afbeelding

venga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:32

Ik vind Amati zo'n stoer beest! En van de nakomelingen die ik ken ben ik ook helemaal weg! Hier in de buurt zijn dat er inderdaad nogal wat, maar dat is dus begrijpelijk!

unamie

Re: Hengst Amati

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 07:35

heb een amati gehad
wat een enorm leuk slim en apart karakter had zij...
was heel erg bloederig maar in de omgang zeer rustig (je kon haar bv zo scheren zonder sedatie)
ook was ze erg elastisch en ijverig (geen sporen of zweep nodig)
ze had een superklein haast arabisch hoofje en bitmaat 11,5 terwijl ze 1.67 was en een megalange hals
ik hoop er ooit weer zo ééntje te krijgen

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:28

Hoe waren de gangen,en hoe zijn de gangen van papa?

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:25

Elisa2 schreef:
Hoe waren de gangen,en hoe zijn de gangen van papa?

mijn merrie had wat vlakke maar ruime gangen
oa zeer ruime galop
ze kon ook super springen (ze kwam uit een Sandro B merrie van schockenmülle) was zeer voorzichtig, ze wilde echt geen balk aanraken

soyke

Re: Hengst Amati

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:36

bij ons op stal staat een merrie die al 5 veulens van amati heeft gehad.Alle veulens hebben een super karakter.Er was 1 hengst bij die nu ruin is en op de wei staat nog een hengst van 1 jaar oud.Verder is er 4 maanden geleden ook een merrie veulen geboren van amati.Dan staat er nog een 2 en een half jarige op de wei van amati.Allemaal super brave beestjes daar is niets van te zeggen.Ook hebben ze best leuke gangen.! merrie die is nu 4 en word momenteel ingereden.Ook dit gaat zeer super ,ze is echt kei braaf.Dus je ziet dat ook het karakter wel telt.