[TI] Westernrijden op een Tinker goed of slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sheelah

Westernrijden op een Tinker goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:14

Hallo allemaal

Ik rij zelf al een tijdje western en heb dit eigenlijk nooit ergens gehoord!
Maar ik hoorden dus net dat westernrijden voor een tinker eigenlijk niet goed is dit door de soort en plaats van de bespiering van een tinker! Weet iemand hier mischien meer over want zou het eigenlijk wel erg graag willen weten!

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:20

ik hoorde ook dat het niet geschikt is voor tinkers fjorden en friezen enz. komtomdat het barokke paarden zijn ofzo

Sheelah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:24

Jaa het zou best kunne hoorde het nu eigenlijk voor het eerst! Terwijl er toch best veel tinkers en fjorden enzo voor de western worden gebruikt maar zal het dan denk je niet meer gaan om de reining?

DianneM

Re: Westernrijden op een Tinker goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:28

ligt er maar net aan wat je rijdt denk ik, denk niet dat ze erg geschikt zijn voor barrelraces en reining, maar de overige disciplines zouden wel kunnen denk ik. Ikzelf rijdt recreatief western, maar dat kan je denk ik altijd wel doen..

Sheelah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:30

Ja dat lijkt mij dus ook want het zal denk ik niet aan het type zadel liggen of de manier waarop je het paard bestuurd. Ik denk echt dat ze hier reining mee bedoelen want met pleasure enzo belast je volgens mij nou niet echt je paard

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:32

Als je maar zorgt dat je een onderdeel rijd wat je paard aan kan, dan is er niks aan de hand, maar dat geld voor ieder paard, tinker of niet

Sheelah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:35

Ja dat denk ik ook maarja meeste mensen denken ook natuurlijk bij westernrijden meestal alleen aan de reining. En dan snap ik het wel want Tinkers zijn natuurlijk heel anders gebouwt als de Quarters en paints.

Ariebren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:25

Elk type paard, mits goed getraind, kan western bereden worden.
En juist de Tinkers / Cobs met hun zware achter hand zijn er heel geschikt voor.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:10

Bij Paul's western stables staat een fjord die hoog in de cutting meedoet. Ik denk dat t zeker wel kan, zowiezo voor recreatie. Maar de grovere types zullen we wat beperkingen hebben met snelle wendingen enzo denk ik.

Ariebren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:12

Tuurlijk, met een fiatje 500 win je ook geen race waaraan een echte race auto meedoet.

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:56

Ik rijd ook Western met mijn Tinker. We zijn sinds de herfst vorig jaar gestart, en ze doet het super. Zij wordt er juist beter van, ze was heel stug en stijf, en nou draait ze soepeltjes al spins (goed.. in stap ) en roleback gaat ook al heel goed.
We zullen niet heel hoog komen.. maar dat is ons doel ook niet. Ze vind het overduidelijk leuk, en zeker de reining, daar wordt ze bloedje explosief van.
Mijn instructrice heeft wel meerdere Tinks onder haar hoede, en die doen het ook leuk. Dus waarom het slecht zou zijn.. Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval!