Wat is nou een mooi papier?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ippolata

Wat is nou een mooi papier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 14:28

nou de titel zegt het al! wat bedoelt men nou als ze zeggen dat paard heeft een mooi papier? zijn dit bepaalde hengsten?

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:18

Dat zijn mensen die eerst naar het papier staren (kwijlen) en dan pas naar het paard, ik doe andersom. Als een paard mij niet bevalt, interesseert het mij niet wat voor papier er bij zit, dan hoef ik hem nog niet gratis. Een 'mooi' papier wil zeggen dat er veel predikaten opstaan. Keur, preferent, prestatie en noem maar op.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:31

Brennie schreef:
Dat zijn mensen die eerst naar het papier staren (kwijlen) en dan pas naar het paard

Dat vraagt ze toch helemaal niet.

Een mooi papier bij het KWPN bestaat het liefst uit een rijtje topverervers(de hengsten, liefst in dezelfde richting-springen of dressuur-tegenwoordig) en een goede merrielijn met veel predikaten. Die predikaten krijgt een merrie op de keuring en/of na sportprestaties van haarzelf of haar nakomelingen. Dan heb je nog bepaalde combi's die graag gezien worden, bijv. bij de rijpaarden volbloed in de pedigree.

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:31

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:25

[***] schreef:
Brennie schreef:
Dat zijn mensen die eerst naar het papier staren (kwijlen) en dan pas naar het paard

Een mooi papier bij het KWPN bestaat het liefst uit een rijtje topverervers(de hengsten, liefst in dezelfde richting-springen of dressuur-tegenwoordig) en een goede merrielijn met veel predikaten. Die predikaten krijgt een merrie op de keuring en/of na sportprestaties van haarzelf of haar nakomelingen. Dan heb je nog bepaalde combi's die graag gezien worden, bijv. bij de rijpaarden volbloed in de pedigree.

Ach sommigen geven helemaal niets om predikaten of prestatiestam...die vinden een papier vooral mooi wanneer het opgebouwd is uit commerciele hengsten...Florencio x Krack x Jazz x Ferro (om maar een pedigree te noemen die ik laatst zag)........

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:27

Zat er écht geen Gribaldi tussen?

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:27

mijn opa (een fokker) zei altijd: "OP PAPIER KAN JE NIET RIJDEN" sorry maar dat wou ik toch ff zeggen (niet boos worden)

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:28

verder vind ik een KWPN papier mooi als er wat oud gelders bloed achter zit.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:28

Maar daar gaat dit topic niet over

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:30

mijn 2e antwoord wel!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:33

Tja ... wat is 'oud' en welk 'gelders' bloed bedoel je..

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:55

Sammie schreef:
Zat er écht geen Gribaldi tussen?

Als de merrie drie is zal ze daar ongetwijfeld mee gedekt worden

arie53

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:36

[***] schreef:
Brennie schreef:

Hetgeen meestal resulteert in een paard dat vlees noch vis is, laat staan dat je kunt spreken van een sportpaard.

ippolata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:22

wat zijn dan de kwpn topverervers?

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:30

Een mooi papier vind ik 1 waar je doordacht lijnen ziet opgebouwd en gecombineerd worden.

unamie

Re: Wat is nou een mooi papier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 07:20

mijn merrie is een Freestyle(= florestan) x gribaldi x Ramiro
als ik haar laat zou laten dekken door Dreamcatcher (=daydream =don gregory= donnerhal) x Rubinstein I x Pik bube I
vind ik dat het veulen een heel mooi papier heeft

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 07:35

Een mooi papier is voor iedereen verschillend. De een vindt dit, de ander vindt dat. Maar als je tegenwoordig adverteerd met een te koop staand paard met een afstamming van Florencio, Jazz, Krack C, Gribaldi, reacties verzekerd!!