wat voor hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

wat voor hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 22:07

ik wil over 2 jaar ong (denk ik ) mijn merrie nog een keer laten dekken.
wil een paardje dat groter dan haarzelf wordt.(paardenmaat)
ze heeft zelf avs papieren.maar omdat arabiertjes niet echt groot zijn.zal het denk ik een ander ras worden.alleen welke??
ze is zelf 1.48,5. verder is haar bouw ook niet echt "goed"ze is nog steeds overbouwd..

iemand nog tips ?

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 19:28

liever geen draver enz

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:44

Een arabier en anders een groter paard kopen?

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 20:20

arabiertjes zijn niet echt veel in die maat. dus die zullen t denk niet worden....maarre waarom een groter paard kopen?? wil een grotere FOKKEN en niet KOPEN daarom zoek ik ook een GROTERE hengst om er een grotere uit te krijgen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:27

Een grotere hengst is geen garantie dat je er een GROTERE uit krijgt. Zelfs al neem je een vergrotende hengst bestaat er nog de kans op dezelfde maat als je merrie.
Als je er een groter paard op wilt kijk dan bij op de site bij het NRPS, dat is een stamboek voor sportpaarden en pony's met een scheut arabisch bloed.

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 20:29

denk dat ze zelf wel een groter veulen krijgt als er een grotere hengst op zit..nu is haar veulen 1 jaar en nog 4 cm kleiner dan haar zelf..en de vader was ook klein..even groot als het veulen nu..dus hoop dat t wel gaat lukken..zo niet jammer dan..maar met een grotere hengst heb ik denk wel meer kans dan met een kleinere..
zal eens even daar gaan kijken dan..

arie53

Re: wat voor hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:31

Je kunt ook op deze website je licht een opsteken. Hier zie je ook voorbeelden uit praktijk van fokkers die hetzelfde doen wat jij beoogt.
http://www.easpstamboek.nl

Peterina

Re: wat voor hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:10

Je merrie is in feite een grote D-pony van maat en ik zou nooit een hengst groter dan 160 cm erop zetten.
Er zijn verschillende leuke hengsten te krijgen in/rond die maat bij oa de N.R.P.S. of zelfs een paar halfbloed arabier hengsten rond die maat, bijvoorbeeld 'Indian Bogie Wogie'. Hij is 3-kleurig pinto van kleur, -160 cm, heel braaf van karakter, heel goede gangen, en geeft zeer mooie veulens (over het algemeen altijd 1e premie veulens!). Hij is geregistreerd bij de B.A.P.S. en de N.S.H. (in USA), zijn veulens zijn zeker NRPS gerechtigt.
Andere leuke hengst is 'Khalvin Khlein KpM', deze heeft een aparte kleur! Te zien op: http://www.gestuet-falkenhorst.de/gfkk.html

miepmans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:51

Heb je een foto van de merrie?

NoomsJJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:23

onderaan in haar profiel staan foto's

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:33

Drug OX stokmaat 1.60m

Maar het is inderdaad geen garantie dat het veulen dan ook groter word. Het veulen past zich aan de grote van de merrie.

miepmans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 23:59

Tolstoj schreef:
Drug OX stokmaat 1.60m

Maar het is inderdaad geen garantie dat het veulen dan ook groter word. Het veulen past zich aan de grote van de merrie.

Ik denk dat de kans op een paard met deze hengst wel erg klein wordt. Maar zoals al gezegd, er zijn genoeg hengsten die vaak wel vergroten (zeker weten doe je het natuurlijk nooit). Verder zou ik eens bedenken wat de min-en pluspunten zijn van je merrie.