Wie heeft er een nakomeling van Osmium?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janniek

Wie heeft er een nakomeling van Osmium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 20:19

Krack C merrie is gedekt door Osmium. We hebben snel moeten beslissen. Wie heeft er foto's of ervaring met Osmium veulens?

foto's van Bologna
(v. Florencio) http://www.mijnalbum.nl/Album=YDH8IHG3
Laatst bijgewerkt door Janniek op 30-05-06 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt

SandraR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:23

ik ken 3 osmiums.
Een is een 3jarige merrie. Een fijn paardje in de omgang. Wordt binnenkort ingereden.
Een is een 5 jarige merrie. Zij is echt een super fijn paard. Ze is heel groot. Ze heeft echt een supermeegaand karakter en zal je niet laten zitten! gewoon een superknol
Een andere die ik ken is een 5jarige ruin. Dit is er een waar je wel consequent moet zijn. Maar als je dat bent is er niks aan de hand. Is ook geen vervelend paardje;)

Hoop voor je dat het een mooi veulen wordt! ik vind osmium zelf helemaal geweldig

Frannik

Re: Wie heeft er een nakomeling van Osmium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 06:29

als je iets verder doorkijkt staat er al een topic met osmiums...

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 06:32

Bij ons op stal staat ook een Osmium-merrie.
Met rijden super fijn, met inrijden pakte ze vrijwel alles meteen op en was ze zeer fijn om mee te werken. Ze wil ook echt met je werken.
In omgang kan het wel een echte heethoofd zijn en je moet dan ook echt consuquent zijn. Ze is echter niet gemeen en super vraaf met poetsen en opzadelen en dat soort dingen (bijv wassen)
Ook als moeder doet ze het goed. Ze zorgt super voor haar veulen!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:24

Ik rij ook een Osmium merrie. Ze is nu 4 jaar. Vorig jaar is er een paar keer mee gereden. Toen bijna een jaar stil gestaan, en nu ben ik er sinds een week weer mee bezig. Ze is erg brutaal en ik moet haar goed duidelijk maken wie de baas is. Ze is ook best wisselvallig, de ene dag loopt ze best goed, de dag erna staan we rechtover eind. Maar als ze dan aangepakt wordt loopt ze weer goed. Verder een mooi groot paard. Maar met karakter!

Van moeders kant zit er Legaat en Ametist achter. Verona (die merrie dus) heeft nu een veulen aan de voet van Ungaro. Een leuk beest.

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 09:27

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 13:03

Dank je, heb daar inderdaad gekeken!!!!

Nin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:14

Hoi, ik heb ook een osmium merrie uit een keurmerrie van karandasj. Je kan het wel raden, super (vrij)springen, ze is net onder het zadel! Niet gemakkelijk met rijden, wel heel sensibel, en zoals ik al bij meer las, vervelen zich snel, wil wel heel graag voor je werken! Ze is verder erg lief en aanhankelij, maar met inrijden of doorrijden wel goed instructie nemen, slimme paarden!

Groetjes Nin

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:24

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:32

De Osmium die ik rij doet het erg goed! Ik ben nu 4 weken met haar aan de gang. Ik ben al 2x met haar naar de bossen geweest! In de bak doet ze het ook erg goed, verwacht dat ik binnenkort wel een B-proefje kan rijden om haar wedstrijdervaring op te laten doen.
Ze probeert wel af en toe te draken, maar als ik mn stem verhef is het al over. Geweldig beest!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:12

Nou, de Osmiums van onze stal hadden vandaag een topdag.
Valentino Flemming was eerste en enige in de PAVO-4-jarige die naar Ermelo mag!!!!
En Vienna Flemming had in haar eerste uitwedstrijd 185 en 207 punten in het L1. (16 punten los van nummer 2!!!)
Beiden zijn Osmium x Donnerschlagg

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 19:43

Gefeliciteerd! Dat is inderdaad een top dag! Ik begrijp nu wel dat de Osmiums het goed doen. We zullen wel zien wat voor nakomeling het volgend jaar wordt, want de merrie is indedaad drachtig gescand.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:07

In mijn profiel staat mijn Osmium met foto's, zijn Lancet moeder staat er ook in en haar moeder van Balzflug staat er ook weer in, heb je een beetje een idee wat Osmium toevoegt.

xUbenterx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:03

ik heb ook n osmium x belisar..

Super braaf in omgang en met rijden. Heel veel mensen hebben mij gewaarschuwd wat ik met zon paard moetst doen maar ik ben er egt blij mee!

www.picturetrail.com/wayonix->Ubenter
daar staan foto's op

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:09