Contact van de Heffinck

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TennoTenno

Contact van de Heffinck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 16:24

Ik ben helemaal lyrisch van de BWP-goedgekeurde springhengst Contact van de Heffinck en heb iemand een merrie door laten dekken. Het is een vijfjarige Concept uit de volle zus van Clinton (Corrado I x Masetto). Dirk Demeersman rijdt ermee.

Zijn hier nog Belgische fans van hem, die iets over de veulens (dit jaar de eersten) kunnen zeggen? Hoorde dat Contact in België zo'n 100 merries dekt. Dat is veel voor Belgische begrippen!

Renate12

Re: Contact van de Heffinck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:30

ben niet belgisch maar wel een fan

vorig jaar hebben we een contact veulen gehad en we verwachten er volgende maand nog eentje

Afbeelding
Contact X Lanciano

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:19

de hengst is NIET BWP gekeurd.
Ik heb er vorig jaar 3 veulens van gezien. Vielen niet op in positieve zin.

TennoTenno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 12:15

Waar is ie dan wel goedgekeurd?

TennoTenno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 12:42

zie het al: Zangersheide
Wie weet hoe dat met de gezondheidsregels bij Zangersheide zit?

cart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:22

Ik heb de hengst al meermaals aan het werk gezien. Springen kan hij alleszins. Al moet gezegd worden dat Demeersman hem regelmatig voorzichtig maakt in het inspringen. Maar ja, dat doen er zo veel... Het enige dat me wat tegenhoudt om er zelf mee te kweken is het feit dat hij een raar model heeft. Net als zijn vader Concept en alle andere nakomelingen van Concept ziet hij er wat hert-achtig uit. (daarmee bedoel ik een zwakke rug en een hertenhals). Hij zou toch wat compacter mogen zijn.
Qua springen vind ik hem toch een van de smaakmakers qua jonge hengsten in België (samen met onder meer Cicero van Paemel en Action Breaker).
Zangersheide is erg streng op OCD, maar minder op onder meer cornage. Naar het schijnt zal hij een van de volgende jaren alsnog in het BWP worden voorgesteld.

merixx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:55

Ik heb een veulen gehad van Contact vorig jaar,maar dan verkocht.
Het was een sjiek veulen, de moeder was sbs met veel volbloed erin. Het veulen had ook een hele goede galop, en maat genoeg.
Moest je nog wat meer willen weten,vraag gerust!

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 07:37

Even dit topic in de gaten houden.

Heb je een foto van dat veulen merixx?

TennoTenno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 08:26

hmm dat herterige heb ik niet aan hem gezien en zo ontzettende week in de rug vind ik hem ook nog niet. Maar altijd goed om verschillende meningen te horen!

Afbeelding

Demeersman heeft me zelf gezegd dat Contact juist het paard is waar hij niet aan sleutelt. Dat dat paard zoveel kwaliteiten heeft, dat hij daar zuinig op wil zijn. Dus niet de eerste paar jaar pieken en kapot gereden zijn op z'n achtste.

Ik moet wel zeggen: Contact doet wel wat degelijk aan. Wat eenvoudig hoofd, maar de merrie die geïnsemineerd is heeft veel ras.

Afbeelding

Afbeelding

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:28

Oei, die hals. Smul. Die zou wel bij onze merrie passen. Hopen dat de merrie het hoofd doorgeeft. Ziet er inderdaad goed uit TT

merixx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:47

Het veulen dat ik heb gehad had juist een zeer aansprekend hoofdje, komt waarschijnlijk van de moeder.
Weet soms iemand of de hengst bloed genoeg heeft of net niet?
Mijn veulen had veel bloed, maar was eerlijk. Voor een foto gelieve te mailen want ik weet niet hoe ik ze erop zet hier.