Eindelijk geboren!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Eindelijk geboren!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 14:57

Vanmorgen om half zeven is eindelijk bij ons op stal een veulentje geboren. Het hengstveulentje is twee weken te laat, dus dat valt nog mee.
Het was een zeer voorspoedige bevalling: binnen een kwartiertje was hij er. De eigenaar ging de andere paarden voeren en hij zag de merrie liggen. Even later ging weer hij kijken en toen lag het veulen er al naast! De nageboorte kwam ook zonder problemen. Merrie gemolken en het kind gevoerd, eerst met een flesje en de rest met de sonde.
Mama is volbloed arabier Cuarta en papa is Monitor, ook een volbloed ararbier(schimmel). Het kind heet Muchacho (kweenie of ik dat goed schrijf hoor). Dat betekent "makker" in het spaans. Genoeg gekletst, hier zijn foto's.
Een beetje onduidelijk want ze stonden op stal. Als het binnenkort mooi weer is, hoop ik buitenfoto's te kunnen showen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JUSTXME1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:01

Mooi veulentje ! spijtig dat de foto's een beetje onduidelijk zijn..
't zal later een mooi paardje worden denk ik
ik ben al beniewd naar de buitenfoto's !!!
XXXxx skrolan

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:07

Wat een lief ding zeg! Hij heeft net zo'n zeepaardjeshoofdje als het lancelotveulen van een kennis van mij van vorig jaar. (overigens netjes weggetrokken hoor)
Waarom hebben jullie de merrie gemolken en het veulen gevoed? Kon ie dat niet zelf?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Eindelijk geboren!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 15:17

@oosterhoff: Hij had het koud en een beetje moeite met het vinden van de uier. En omdat er zoveel spanning op de uier stond, was het voor mama wat aangenamer dat het eerst gemolken was. Toen hij zijn buikje vol had, is tie lekker gaan slapen en een uurtje later ging hij zelf zoeken en had hij de uier wel gevonden. En toen lukte het wel met drinken.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:25

Wat een heerlijk koppie zeg

Gefeliciteerd!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:28

Gefeliciteerd!. Blijft hij vos, of wordt hij schimmel?

Misty12

Re: Eindelijk geboren!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 21:59

@ChristaMoor: Hij zal wel schimmel worden. Papa en mama zijn ook schimmeltjes. Maar we wachten wel af.

Hij was vanavond een stuk levendiger in de stal. Springt en huppelt dat het een lieve lust is en kijkt je zeer eigenwijs aan als je wat tegen hem zegt. kortom, een echte ondeugd!