groetjes RZDlover
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

MOeder is niet de liefste.
uRaLiNDe schreef:Bij mij opstal staat ook een Orame x Amethist !! 4 jaar
In omgang zeer brave merrie !!
Alleen vorige zomer poging gedaan om haar te laten beleren !!
Dit zou worden gedaan door ervaren ruiter !!
We hadden zelf al een aantal keren gelongeert ging echt super !!
eigelijk te goed !!
Dus hebben we haar naar de manege gebracht om haar door te laten rijden !!
Die mensen daar ook longeren enc. enc!!
eenmaal poging om er op .. merrie ging ernstig steigeren, levensgevaarlijk.. echt geen poging om er fatsoenlijk op te komen,
Ze durfden het niet meer aan om verder te gaan, dus weer terug naar huis gebracht (ze heeft daar een week gestaan)!!
Toen thuis weer geprobeert, ging weer heel goed, (vertrouwde omgeving voor de merrie) alleen zit je wel met de gedachten ze kan gaan steigeren, maar we zijn er toch een aantal keer op gaan zitten, liet ze wel toe!! Toen een vriendin van mij gevraagt om haar door te rijden, ging tot 3 avonden goed, alleen toen dacht de merrie ; he dit kan anders dus ging:bok, steiger, bok, steiger. toen zij de eigenaar we stoppen voor er ongelukken gebeuren.
Er Veulen erin en die zomer naar de stamboek keuring geweest en nu wordt ze dus alleen gebruikt als fok merrie !!
ik kan verder echt met dat paard lezen en schrijven alleen als je er eenmaal op wil zitten moet je je er zelf eiglijk aan vast binden om het van haar te winnen !!
Jammer![]()
(Dit hebben we tevens van Meerdere mensen gehoort, dat dit wel vaker voorkomt met jonge orame's)
Maar vind Orame echt een super hengst
[/quote]
Hij is bruin met alleen een heel dun kolletje, op paspoort staan geen aftekeningen. Hij is denk ik rond de 1.68