Heb dit topic al eerder geplaatst ergens anders, maar ik hoorde dat ik em bter hier kon zetten...
Ik ga met mijn KWPN merrie binnenkort naar de keuring, maar nu vroeg ik me af of er hier iemand is die mijn paard een beetje kan beoordelen. Dus wat jij zou zeggen over haar exterieur etc...
En wat voor foto's moet ik dan plaatsen? 1 Van opzij en 1 van haar hoofd? Dan zet ik die erbij!
Een goede standfoto, van de zijkant, zoals hengsten ook altijd neergezet worden in bijv. de In de strengen, en misschien een bewegingsfoto. Maar je krijgt toch op de keuring al een exterieurscore?
Zo op het eerste gezicht: Mooie broek, korter kruis, hals enigszins horizontaal aangezet. Stand achterbenen op deze foto steil. Lijkt door korter kruis en iets hoger schoft week in de rug, maar dat zal in beweging niet terug te zien zijn, lijkt me...
Nee, als ze maar recht staat, op rechte ondergrond en op alle 4 de benen. Liefst in een hoek van 90 graden ten opzichte van de fotograaf. Zo ook bewegingsfotos - dan krijg je veel meer reacties.
Ik kan het niet zo goed zien maar het lijkt of ze wat hoog in het kruis is.Ik weet niet hoe oud ze is maar als ze net 3 is zou ze nog overbouwd kunnen zijn en trekt dat later bij.Ik vind het een zeer aansprekend dier met heel veel uitstraling.Een foto van opzij zou inderdaad iets meer duidelijkheid geven.
Joh, dat zijn GEEN bewegingsfotos... Een goede bewegingsfoto laat het dier tijdens het zweefmoment van opzij zien. Het enige wat je op deze fotos kunt zien is dat ze de staart en de hals er op zet, en dat is niet wenselijk.