Kruising tinker -/+ punten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loontje

Kruising tinker -/+ punten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 21:12

Als eerste natuurlijk wie heeft er een kruising tinker?Natuurlijk ikke.Moeder tinker vader rijpaard.

Als tweede wie heeft er sterke - punten gevonde door die kruising(althans wat je vermoed)?

en natuurlijk ook de + punten.

Ik vind een minpunt dat mijn paard zo onvoorspelbaar is.Die kan net zo hard veranderen als het weer.Zo is ze een koele kikker en zo een echte warmbloed.Ik denk dat het wel door de kruising komt.Ze heeft echt 2 karakters.En dat ze overbouwd is en zal blijven.Waardoor ze ook moeilijk kan galopperen,En aanleg heb om te dik te worden.

Een sterke plus punt is dat ze sierlijker loopt als een tinker een fijnere bouw heeft.Maar wel bere sterk is.Makeerd zelden wat aan d'r ben ook na vast liggen ed.

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaring is met zo'n kruising.

timokyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:28

Ik denk dat ik ook een x heb, althans heb hem gekocht als tinker veulen, maar naarmate hij opgroeid (is nu 2) lijkt hij toch niet zo tinker typisch.Hij heeft niet al te veel sok en geen ellenlange dikke manen.Pluspunt is dat ook hij een niet zo plompe (sorry voor de liefhebbers) bouw heeft en daardoor in mijn ogen straks (in de western) wat beter wendbaar zal zijn.Maar ja wat niet is kan nog komen natuurlijk en hij is nog jong.Helaas kan ik geen foto plaatsen maar zodra ik er een op de pc heb plaats ik hem.Misschien kunnen we met medebokkers achterhalen waar hij mee gekruist zou kunnen zijn.

sandro

Re: Kruising tinker -/+ punten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:03

mss heb je gewoon een rijtypische tinker? type grai dus?

groetjes

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:05

Ik heb een merrieveulen gekocht;
Mamma: NRPS bont ed king hill (1.73)
Pappa: The Offspring, tinker van 1.65

Maar ze moet nog bij haar mamma blijven tot aug dus kan je weinig vertellen

Jaimyliefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:46

ik heb een kwart tinker ofzo... mt iets van welsh en/of arabier...
ik heb eigenlijk alleen maar + punten. Ze is supermakkelijk in de omgang, een stuk voorwaartser als een tinker, maar minder schrikachtig als arabier of welsh. Ze is gewoon gebouwd als een welsh (ik houd niet van koudbloeden ) en ze is supernuchter, wordt niet snel heet oid. Ze is nu net 4, maar toen ik haar net kocht als 3,5 jarige schatte de meeste mensen haar op 8-10 (omdat ze zo rustig was)