jonge heartbreakers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vanity2002

jonge heartbreakers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 17:58

hallo

ik heb nu bijna 2 maand een jonge heartbreaker 1 jaar is ze nu
ik hoor er maar weinigs goeds van eigenlijk kwa karackter
wie van jullie heeft er ook een en hoe is haar of zijn karackter
deze van mij is niet makkelijk in de omgang maar ook niet echt gemeen vindt ik tot nu toe wel een heethoofd
ik heb haar gekocht een in minder conditie en ben haar nu aan het oplappen het wordt al een echt paardje mooi vosje met brede witte bles en 3 witte beentjes

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:26

Ik rij een jonge heartbreaker. Op zich niet een lastig paard, maar wel snel gespannen.

Beber

Re: jonge heartbreakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:39

Wij hebben een 6 jarige merrie van Heartbreaker x Burggraaf.
Zeer lief karakter, maar onder het zadel is het een hittepetit, gewoon jolig, maar wel een plaatje.
Afbeelding

EsSther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:07

heartbreakers zijn over het algemeen paarden met een beetje gecompliceerd karakter, soms ook een beetje poppig van bouw.
maar de heartbreakers die ik ken, laten een fantastische sprong zien! lekker los door het lijf en veel bascule.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:53

Ik denk dat Heartbreakers alleen maar geschikt zijn voor personen die hem/haar in de sport willen inzetten.

En niet als "hebbedingetje" met een leuk aaibaar karakter.

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:02

ceasario schreef:
Ik denk dat Heartbreakers alleen maar geschikt zijn voor personen die hem/haar in de sport willen inzetten.

En niet als "hebbedingetje" met een leuk aaibaar karakter.

Ben blij dat ik een aantal Heartbreakers ken die niet aan bovenstaande eisen voldoen die hebben wel een aaibaar karakter en zijn gezellig in de omgang.

Waar ik over spreek komen allemaal uit de moederlijn van hem dus komt het dan bij Nimmerdor vandaan Ceasario

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:54

Pino van Mareille Schroder is ook een heartbreaker, winnaar GP eindhoven. (Heartbreaker x Burggraaf)

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:17

Heartbreakers zijn echt topspringers! Paarden met echt heel veel kwaliteiten (hangt uiteraard ook van de moeder af), maar inderdaad, qua karakter niet meteen het van het...

Vanity2002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 20:13

leuk dat jullie zo reageren ik moet helaas nog 2 jaar gedult hebben voor ik daar over mee kan praten hoe ze onder het zadel is wat ik al wel bij haar zie is dat het niks geen angst heeft maar veel te veel lef heeft voor haar eigen best wil ik moet wel echt heel strabant en echt laten merken tot hier en niet verder dame maar verder is het een dot

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:17

Er zijn heus hele brave Heartbreakers, wij hebben er een uit een Concorde, het een zeer hoog aaibaarheid gehalte en zeer relexed in de omgang.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:21

Heartbrekers zijn nekbrekers ..Voor de gewone amateur zijn ze te moeilijk en hebben dan ook geen lef genoeg.Voor de prof denk ik dat ze dan toch uiteindelijk niet genoeg erin hebben om echt door te breken -enkele uitzonderingen daargelaten-.
Vaak gaan ze op een kruisje of klein hindernisje overkop zo hoog springen ze maar als er een echte hindernis staat dan blijken ze een klein hartje te hebben.
denk dat ie nog het beste gematched heeft op het Bwp en dan op de zwaardere merries

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:33

libke schreef:
Heartbrekers zijn nekbrekers ..Voor de gewone amateur zijn ze te moeilijk en hebben dan ook geen lef genoeg.Voor de prof denk ik dat ze dan toch uiteindelijk niet genoeg erin hebben om echt door te breken -enkele uitzonderingen daargelaten-.
Vaak gaan ze op een kruisje of klein hindernisje overkop zo hoog springen ze maar als er een echte hindernis staat dan blijken ze een klein hartje te hebben.

Dit herken ik wel in mijn merrie...

Gruwelijk hoog op kleine sprongen, belachelijke sprongen op hogere hindernissen, maar bang is die van mij zeker niet, is juist heel stoer.

badtothebone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:50

wij hebben een jaargang met vijf heartbreakers gehad daarvan springen er nu 3 internationaal en een andere in het Z van nummer vijf heb ik de gegevens niet bij de hand Nooit een betere verever meegemaakt, maar de juiste combinatie is natuurlijk altijd nodig.

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:26

libke schreef:
denk dat ie nog het beste gematched heeft op het Bwp en dan op de zwaardere merries

Over wat voor een soort merries spreek je dan waarbij het fout is gegaan, als je wel weet waar het volgens jou goed bij gegaan is.

Dit is net zoiets als het goede paard van jou uit de Molga stam jij hebt
misschien de goede maar ik ken er hier een in de buurt die gaat niet over de hindernis maar er dwars doorheen en dan roepen die mensen ja maar hij komt wel uit de Molga stam.

Het is allemaal relatief.

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:19

Ik weet alleen dat Heartbreakers nog al eens beengebreken hebben op de foto.Wel iets om rekening mee te houden.

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:20

wij hebben op stal 2 heartbreakers, 1 hengst en een vosje (ruin??) de hengst is altijd heel lief, geen hengstengedrag en super lief beest!! maar hij begint laatste tijd wel wat streken te krijgen.. het vosje is over het algemeen heel braaf..

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:43

conny14 schreef:
wij hebben op me werk 2 heartbreakers, 1 hengst en een vosje (ruin??) de hengst is altijd heel lief, geen hengstengedrag en super lief beest!! maar hij begint laatste tijd wel wat streken te krijgen.. het vosje is over het algemeen heel braaf..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:54

Now

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:45

Ikk ken ook een jonge heartbreaker.
Op stal enzo kei braaf, alleen onder het zadel niert zo, hij is heel sterk en als hij wegrent ku je gewoon niks meer.
ook steigert hij best vaak en dan gaat hij er meteen achteraan bokken.
aan de hand wil hij ook nog wel eens steigeren.
Verder is het een superpaardje dat heel goed loopt, en springen kan hij ook goed.
hij is nu 5 en loopt M-dressuur

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:11

bedoel dat heartbreker dus wel een stevige,massale merrie met veel lef mag hebben want dat zijn de dingen die hij niet toevoegt[/quote]

Ik denk dat je juist een mooie langgelijnde merrie bij hem moet zoeken, en niet massaal.

En kwa lef vind ik niet dat het bij ze ontbreekt, ze willen altijd over het hout.
Ik denk niet dat je ze als leuke recreatie paarden moet zien maar als een sportpaard met potentie die ook een ruiter van die orde verdiend.
Ik vind hem een super vererver en gebruik hem al vele jaren.
Ik ben erg blij met zijn nakomelingen, zijn alsoluut geen paarden die lang blijven staan.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:02

grapjas schreef:
bedoel dat heartbreker dus wel een stevige,massale merrie met veel lef mag hebben want dat zijn de dingen die hij niet toevoegt

Ik denk dat je juist een mooie langgelijnde merrie bij hem moet zoeken, en niet massaal.

En kwa lef vind ik niet dat het bij ze ontbreekt, ze willen altijd over het hout.
Ik denk niet dat je ze als leuke recreatie paarden moet zien maar als een sportpaard met potentie die ook een ruiter van die orde verdiend.
Ik vind hem een super vererver en gebruik hem al vele jaren.
Ik ben erg blij met zijn nakomelingen, zijn alsoluut geen paarden die lang blijven staan.
[/quote]

Grapjas

Miraketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:59

Hey hai,

Ik heb ook op een heartbreaker merrie gereden. Deze is te klein gebleven 1.57 dus net een paardje maar kan super springen. Met de verkeerde ruiter een ontzettende hittedame, maar ik vind haar fijn te rijden en er zitten ook echt goede gangen in. Ze 8 jaar en wordt voor de fokkerij gebruikt, ze fokt wel groot dus dat is een meevaller.

Vraag over heartbreaker: ik heb 3 verschillende verrichtingrapporten van heartbreaker waarvan 2 het zelfde zeggen namelijk gangen hadden ruimer mogen zijn super springpaard en een staan er cijfers van 8, 8, 9, bij stap draf galop en bij sringen 5,5, 6 e.d. en die laatste komt van de site dutchhorses, weet zo ff niet de preciese link. Maar wat is nou de echte?

Groetjes Mira

Miraketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:59

ho ff vakje aanklikken. zo krijg ik een mailtje als iemand reageert.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:51

Dit is al een oud topic Miraketjuh. Ik zet het op slot, aangezien er op familiebanden al een recent topic over heartbreaker loopt.