Van Gogh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Van Gogh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 08:53

Wie weet er meer van deze hengst?
Ik kan niet meer terugvinden wat het paringsadvies was. Wij hebben een voorlopig keur merrie van Elmshorn x Calato http://(http://www.paardenfokken.nl/ped ... seid=95537 ; 1.60 hoog. De merrie kan maat gebruiken, souplesse en het karakter mag ook wel wat minder heet. Zou Van Gogh daar op passen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:52

Ik zag dat je merrie voor beweging wat verbetering kan hebben, Van Gogh had daar goede cijfers voor.
Hij heeft een zware hoofdhalsverbinding, verder kan ik me niet veel meer voor de geest halen van hem.

Verrichting:

Van Gogh is een eerlijke, betrouwbare en speelse hengst met een goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich goed bewerken.
De stap is zuiver, goed van ruimte en heeft souplesse. De draf is voldoende van ruimte met een actief en goed ondertredend achterbeen. De galop is ruim, zeer goed gedragen en heeft een zeer goede balans. Als dressuurpaard heeft Van Gogh ruim voldoende aanleg en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel.
Van Gogh springt snel en met veel afdruk van de grond. Het voorbeen wordt goed gevouwen. De hengst basculeert goed waarbij de achterhand goed wordt geopend. Van Gogh lijkt voorzichtig en toont zeer veel vermogen te hebben. Als springpaard heeft Van Gogh veel tot zeer veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Stalgedrag: Eerlijke betrouwbare, speelse hengst, makkelijk in de omgang en rustig op stal.
Veterinaire opmerkingen: Geen bijzonderheden.

Van Gogh kan de springkwaliteiten en de galoppade verbeteren. De aan te bieden merries moeten lengte in nek en hals hebben.

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 13:29

[***] schreef:
Ik zag dat je merrie voor beweging wat verbetering kan hebben, Van Gogh had daar goede cijfers voor.
Hij heeft een zware hoofdhalsverbinding, verder kan ik me niet veel meer voor de geest halen van hem.

Van Gogh kan de springkwaliteiten en de galoppade verbeteren. De aan te bieden merries moeten lengte in nek en hals hebben.

Bewegen kan de merrie wel; ze mist alleen wat souplesse. Ze heeft een score van 24 voor hoofd-hals verbinding(20 is gemiddeld op een schaal van 0-40) , opmerking er bij : komt diep uit de borst. Zou dat problematisch zijn denk je?

Rovinia

Re: Van Gogh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:12

Wij hebben de hengst Van Gogh ook op het oog voor onze sport elite merrie van Purioso
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=26886

Ook wij willen graag meer maat en beweging, vooral de galop is voor verbetering vatbaar. Hals en nek hebben lengte dus dat zou wel passen.

kenolia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:35

Ik wil mijn merrie ook laten insemineren door Van Gogh. De hengst sprak mij erg aan. En mijn merrie (ZeolietxZuidhorn) kan ook zeker wat souplesse in de beweging gebruiken. En het papier sprak mij aan. Verder is er nog niet zoveel van hem bekend denk ik, ik heb tenminste niet veel kunnen vinden.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:39

Ik hou dit topic even in de gaten.
Vind Van Gogh een erg mooie hengst. Helaas vond ik het voor mijn merrie iets teveel inteelt. Mijn merrie is nl. een Bernstein.

Maar ik ben heel benieuwd naar nakomelingen van Van Gogh.

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 22:24

Zijn er trouwens al veulens van Van Gogh geboren?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:26

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar eigenlijk.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:16

Een merrie bij mij op stal is gedekt door Van Gogh, ben ook wel heel benieuwd wat daar uitkomt.

fieke1009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:17

kenolia schreef:
Ik wil mijn merrie ook laten insemineren door Van Gogh. De hengst sprak mij erg aan. En mijn merrie (ZeolietxZuidhorn) kan ook zeker wat souplesse in de beweging gebruiken. En het papier sprak mij aan. Verder is er nog niet zoveel van hem bekend denk ik, ik heb tenminste niet veel kunnen vinden.

Ik denk dat dit wel een erg mooie combi gaat worden. Mijn vierjarige is een numero uno x zeoliet en deze heeft heel veel souplesse in zijn beweging. Ik had op de hengstenkeuring meegekregen dat van gogh zelf nog wat meer souplesse heeft dan numero uno. Ben nu al benieuwd naar je veulentje!
Wij wilden onze Gladstone merrie er ook door laten insemineren maar konden geen sperma krijgen, misschien wel iets om rekening mee te houden!

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 09:05

fieke1009 schreef:

Wij wilden onze Gladstone merrie er ook door laten insemineren maar konden geen sperma krijgen, misschien wel iets om rekening mee te houden!

dan heb je wel pech gehad zeg. Ik heb net gebeld naar Daan Horn, maar het was geen enkel probleem om sperma te krijgen.

fieke1009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:00

nina62 schreef:
fieke1009 schreef:

dan heb je wel pech gehad zeg. Ik heb net gebeld naar Daan Horn, maar het was geen enkel probleem om sperma te krijgen.

ja was zeker pech, maar dat komt ook omdat wij bij onze hengstenhouder hier in de buurt insemineren en hij moet dat ´s ochtneds bestellen en omdat de merrie iets later optimaal hengstig was dan normaal was het te begrijpen! Fijn dat het bij jullie wel helemaal goed gekomen is!

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:37

Wat is het dekgeld van Van Gogh?

kenolia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:53

Mijn merrie is inmiddels drachtig van Van Gogh!!!!
Het dekgeld zit op € 780,- ex BTW
Ik had geen moeite hoor om sperma te krijgen. Weet iemand nou al of er al veulens zijn van Van Gogh?

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:18

nina62 schreef:
Zijn er trouwens al veulens van Van Gogh geboren?

Ja op de hengstenshow van de wiemselbach liepen er veulens van van gogh.
Onze merrie is ook drachtig van deze hengst. Wij zochten voor onze merrie een goede springer met een fijn karakter. Onze merrie is soms nogal al heet en we wilden er een hengst bij die makkelijk is in de omgang. ben benieuwd wat het ons volgend jaar brengt...