Hoeveel/wat eten geven jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Hoeveel/wat eten geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 11:00

Jamal krijgt nu anderhalve schep Equifyt Junior muesli, anderhalve schep zemelen (voor z'n darmen te ontstoppen) en 3/4 schep gerst (om dikker te worden). Verder krijgt hij onbeperkt hooi en staat hij 24u/24 op de weide.

Is dit teveel? Wat geven jullie aan je AV?

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:06

Leuk topic

Maroush krijgt 2x 1/4 basisbrok, 2x 1/2 granenmix en 2x hooi. Verder staat ze een paar uurtjes per dag op het land.
Ze is nogal aan de dikke kant, dus voer is pas teruggebracht en werk opgevoerd. Dat gras overtreft alleen alles
Dus als iemand nog afvaltips heeft

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 11:07

Ohja, was ik nog vergeten: Jamal krijgt bovenstaande 2x /dag

AnneOmie

Re: Hoeveel/wat eten geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:17

Omar krijgt 4x daags 1/5 kg (2 kg in totaal) Kentucky Lite E van Havens (granenmix). Hij mag geen bix en kuil meer. Verder krijgt hij 2x daags hooi en wat appeltjes en wortels van mij.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:20

Walter staat 24/7 op de wei en krijgt elke dag een pavo summerfit koek. That's it, hij ziet er goed uit.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:28

Adhira en Ashmira staan op het land maar als ze gewerkt hebben krijgen ze daarna wat slobber en een kwart muesli van Hippostar.
Groetjes Debby

Hinata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:34

In de winter al staat ze op stal krijgt ze 1/4 schep basisbrok! Meer niet, word ze teheet van! En af en toe lekker slobbertje!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:56

pony krijgt:
drie scheppen biks en een halve schep haver over de dag.
onbeperkt hooi...oh en peentjes en appels

Mickyl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:22

Die van mij krijgt als ze in de paddock gaan en dus niet op het land, 3x daags veel hooi/kuil en 2 x daags een halve schep marstall arabieren muesli.

Nu in de lente/zomer vervang ik 1 halve schep door Marstall isi-mix. Dit ivm met zijn lichte zomereczeem (dit voer is speciaal tegen zomereczeem)

Als ze op het land staan krijgt hij 2x een beetje hooi en wat minder arabieren-muesli (ongeveer een kwart schep ligt eraan hoe hard hij gewerkt heeft)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 07:23

Mijn paarden die 's avond op stal gaan krijgen:
's morgens: halve kilo basisbrok.
Overdag: Gras
's avonds: halve kilo biks, halve schep geweekte biekenpulp en voldoende kuil voor de hele nacht(van eigen land en net geen hooi).

De paarden die 24/7 buiten staan krijgen:
Gras gras en nog eens gras.
's avonds: 1 schep geweekte bietenpulp en een halve kilo basisbrok.
Elke avond worden de hooiruiven (5 in totaal) gevuld met kuil.

Elk paard wat gereden is krijgt na de training nog hardvoer, de hoeveelheid is een beetje afhankelijk aan de training en het paard.

Gr Em

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:19

Heel interessant topic! Ik zit namelijk met dezelfde vraag!

Ik heb een bonte 3-jarige half-bloed arabier (+/- 45% AV), vrij smal beestje dat niet echt dik wordt en weinig spieren heeft(ribben blijven voelbaar en soms zie je ze, maar ze straalt als geen ander), maar krijgt wel gemakkelijk een grasbuik! Nu staat ze overdag op de wei en er staat een baal voordroog waar ze lekker kunnen aan knabbelen, resultaat: dikke buik! S'nachts staat ze binnen op stal.

Maar bon, ze wordt stilaan zadelmak gemaakt en wordt regelmatig gelongeerd, zo'n 3 à 4 keer in de week en ongeveer 1x per week bereden. Nu heb ik de laatse week en een half niks gedaan door dit rotweer, dus ze staat nu gewoon op de wei en wordt nu en dan lekker gepoetst (niet te veel omwille van het slechte weer).

Wat zouden jullie van krachtvoer geven en hoeveel juist? Bedoeling is om haar goed te trainen (zodra het weer het toelaat) en meer spieren te kweken. Welk voer raden jullie aan? Hoeveel op een 'rustdag' en hoeveel dan voor een 'werkdag'

En misschien niet het onbelangrijkste, wat is de kostprijs (mag via PB hoor)? Ongeveer dan hè, ruwe schatting, want ik weet dat het overal een beetje een andere prijs heeft...

Ik wil gewoon het beste en juiste eten voor mijn halfbloedje om er gezond, mooi en gelukkig bij te staan!

Alvast bedankt! Ik hou dit topic zeker in het oog want vind het erg interessant om weten!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:35

Anouar krijgt een half schepje Pavo energie control als ik een lange trainingsrit gemaakt heb, meestal is dat 1 keer in de week. Op de andere dagen rij ik wel, maar dan gemiddeld 2 uurtjes, dan krijgt hij niks. Verder eet hij alleen gras.

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:55

mijn paard krijgt speciale kruiden musli in de ochtend 1 schepje en in de avond 1 schepje, verder weidegang en op stal sochtends en savonds flink wat hooi.

Holaso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:05

Honour krijgt niets bij, staat 24/7 op de weide.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:10

Barcelano

Ochtend : 0,75 Biks + Kuil
Middag: 12.00 0.75 biks
Tijden varieeren na het werk:1/3 Muesli
Plak hooi
21.00:0.75 Biks + 1/3 mix

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:39

Tieks krijgt 0.5 kg draversbrok en 0.75 plak hooi in de ochtend en idem 's avonds. En zelfs met zo weinig voer groeit ze al dicht

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:25

Bliksem staat 24/7 in de wei en krijgt daarnaast 2x daags voordroog. Daarnaast krijgt hij 1x daags bietenpulp (ongeweekt 2 handen, geweekt is dat een flinke voerschep) en 3/4 schep muesli (Equi Arab).

Hij is aan het aankomen, dus ik moet even in de gaten gaan houden of ik moet gaan minderen met de bietenpulp. Alhoewel ik straks met hem aan het werk ga, dus dan kan hij wat reserves wel gebruiken

Ik heb gisteren op de Fasna (NK Endurance) 2 zakken Havens Kruiden Reformmuesli meegekregen, dus dat wissel ik nu af met de Equi Arab.

JKiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:24

Kiya krijgt als ze overdag in de paddock staat het volgende:
's ochtends: 1/2 schep pavo basisbrok en 1/2 plak hooi
's middags: 1/2 plak hooi
's avonds: 1/2 schep pavo basisbrok en 2 plakken hooi

Als ze overdag op het land staat krijgt ze:
's ochtends: 1/2 schep pavo basisbrok en 1/2 plak hooi
's middags: -
's avonds: 1/2 schep pavo basisbrok en 1 1/2 plak hooi

Ik heb haar pas net en ben rustig begonnen met rijden. Hiervoor heeft ze 1 1/2 bijna niets gedaan dus we pakken het rustig op. Daarom krijgt ze relatief weinig brok.
Ik heb nu pavo basisbrok, maar wil overstappen op Hartog balance (muesli) en Hartog concept (brok) en dat dan half om half geven. Een stalgenoot van mij voert dat ook en ze is er erg tevreden over dus ik vind het wel het proberen waard.

Lina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:56

Mijn pony krijgt swinters. 1/2 schep basisbrok
en 1 schep havens power plus mix ^gemixed met^Kentucky light

In de zomer staat hij dag en nacht i/d wei en krijgt hij geen basisbrok.

. Hij krijgt die energie mix omdat hij uit weing voer veel moet halen. Hij mag nl. niet teveel voer door eiwit gevoelligheid.

SophieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:12

Rajesh krijgt 's ochtends, 's middags en 's avonds 3/4 schep sportbrok en 1/4 schep ongeplette haver, en 2 keer per dag kuil. Hiermee zit hij super in z'n vel, als ik minder voer wordt hij snel mager.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:39

1/2 schep basis sportbix + 2 handjes kruidenmuesli
hooi s'avonds dan staan ze weer op de paddock
overdags weidegang
1 uur per dag arbeid

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:19

De mijne is een bejaarde hè? 29 jaartjes al.
Ze krijgt 's ochtends ½ kruidenmuesli & 1 brokken, 's avonds hetzelfde met nog een schep geweekte zemelen, rond 10 uur 's avonds krijgt ze nog een hand wortels, en 2 plakken hooi en/of kuil.
Ze staat zich verder de hele dag vol te wreten op het land.
Oja, en ze werkt 3 keer per week, nou ja, werken, door het bos sjokken

Over jouw paardje kan ik weinig zeggen of het genoeg is. Hoe oud issie? Wat doet ie? Issie actief? Wat voor'n geslacht is het?
Als ik dat niet weet kan ik er weinig over zeggen

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 15:23

Mijn paard is nu 2 jaar en 2 maanden. Hij doet eigenlijk niets dat hem zwaar belast, hij is vaak wel hyperactief aan het rondhuppelen (nu niet, met die hitte), het is een ruin die toch wel een stuk boven de meter 50 is/wordt. Hij staat ook dag en nacht op de weide (deze is wel een beetje schraal).

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:13

Sem (92%) krijg 3x daags een kilo sportbrok van Pavo en 2-3 keer hooi per dag.
Afgelopen maand 2 zware wedstrijden gehad (SMW), toen kreeg hij 3 maal 1,5 kilo brok. Aangezien hij die wedstrijden super is doorgekomen en nog steeds een beetje een buikje heeft krijgt hij weer wat minder.

NoomsJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 22:00

Jasir staat 24 per dag op gras en krijgt 1,5 kilo basisbrok