Indoctro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suzieva

Indoctro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 10:33

de zoekfunktie geeft niet de infos die ik zoek...

ik ken heel veel Indoctros, vooral de international loopenden, maar ik ben op de zoek naar meningen over de charakter, stalgedraag enz enz van de Indoctros algemeen... dat ze springen kunnen is bekend, maar verder?
enkele zeggen de Indoctros zijn alle heel fijne paarden, gemakkelijk te rijden...
andere zeggen het tegendeel...
zijn het paarden voor amateurs of profis? ik denk het zijn niet all paarden voor amateurs, maar wat denken jullie?

ben ook benieuwed of Indoctro maat doorgeeft of niet...
danke je wel!

sientjuh89

Re: Indoctro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:41

Udina is ook een indoctro.
uhm ff kijken: het is een heel lief paard, maar wel erg eenkennig.
Met rijden is ze wel erg gemakkelijk te rijden. Je kan er zo een klein kind opzetten. Ze wil ook wel graag werken. Met het beleren heeft ze geen stap verkeerd gedaan en nu 2 jaar later nog steeds niet.
Het is een heel eerlijk paard.
Met het opzadelen is ze wel chagrijnig, en dat heeft niets te maken met te ruw opzadelen, dat deed ze al vanaf het begin terwijl ik altijd heel rustig opzadel. Dat is ook de enigste keer dat ze chagrijnig is.
In de omgang met andere paarden is ze heel lief voor andere paarden maar zij is niet zo 1 die de baas is over een groep.

suzieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 09:53

dank je wel hopkefamke!

maar een antwoord ?

wil niemand zijn mening openbaren?

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:22

Indoctro strooit voor zover ik weet wel met de maat en de karakters zijn verschillend. Het hangt er ook vanaf wat de merrielijn aan karakter mee geeft aan het veulen.
Indoctro zelf vindt ik een hele fijne hengst, op stal is hij hartstikke rustig. We zijn er gisteren nog met JONG KWPN geweest. En zoals jezelf ook weet is zijn bloedlijn ook hartstikke interessant.
Hij wordt nog 3 keer in de week gelongeert en dan is hij ook hartstikke braaf.

kelly0188

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:46

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:48

Wij hebben een Indoctro x Burggraaf.

Door de weeks loopt hij in allerlei lesjes mee, van beginners tot ver gevorderd en in het weekend springt hij met een meisje in de L ( bijna M ) en dressuurt hij L1 ( ook bijna L2 ).

Met de beginners is het een droppie, mak lammetje en de gevorderden kunnen hem echt heet krijgen, dit is hij met springen ook.
Maar hij blijft goudeerlijk.

Afbeelding

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:07

Ik heb een Indoctro x Cavalier zadelmak gemaakt, is een hete maar wel van begin af aan ontzettend braaf en meewerkend geweest, terwijl ze zo uit de opfok kwam en dus echt helemaal niets kende. Er heeft ook een tijd een hengst van Indoctro bij ons op stal gestaan, is hier ook zadelmak gemaakt en die was eveneens superbraaf en gemakkelijk qua karakter.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:12

Citaat:
Met het opzadelen is ze wel chagrijnig, en dat heeft niets te maken met te ruw opzadelen, dat deed ze al vanaf het begin terwijl ik altijd heel rustig opzadel

Het zadel bij mijn merrie past goed. Maar ze trekt altijd de oren in de nek. Het is wel geen Indoctro maar een Oramé. Zou het in de familie zitten.

suzieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 08:21

dank je wel for de reacties! nog meningen over Indoctro?

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:35

Afbeelding
Broere Ohio, misschien een buitenbeentje. Helemaal springen gefokt met Indoctro x akteur x le faquin maar heeft eerste GP dressuur gelopen. Heeft blijkbaar een ongelukje gehad met 1 oog en staat / stond in Utrecht

kelly0188

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:48

Mijn paard is ook indoctro x akteur! misschien kan die van mij ook wel zo hoog, haha!