Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dankjewel; zo dacht ik er ook namelijk over; ze krijgt prima te eten, hoeft geen superzware prestaties te leveren maar rijdt recreatief voor een koetsje en in de proffesionele fokkerij zie je ook zat merries mét veulen die dat zelfde jaar alweer gedekt worden voor het volgende jaar......
Naar ik weet kan een sportcarriere wel gecombineerd worden met een veulen, maar op een gegeven moment moet je toch keuzes gaan maken; het zal beduidend lastiger worden om én het veulen niet tekort te doen, én de merrie topprestaties laten leveren.... in de eerste paar maanden heeft het veulen nog regelmatig melk nodig; wat sommige mensen ook doen is gewoon het veulen meenemen op concours en vlak voordat moeders de ring in gaat nog even laten drinken; als moeders klaar is, of even tussendoor, kan 't veulen ook weer even drinken...... maar het is natuurlijk wel lastig op deze manier...
dat zou betekenen dat de ster-fokmerries in de proffesionele fokkerij ook aanzienlijk minder oud zouden moeten worden dan elk ander paard dat niet ieder jaar een veulen krijgt... [***] schreef:Ik denk dat het in sommige gevallen ook tegennatuurlijk is. Als een merrie veel melk geeft wordt ze namelijk niet hengstig(mijn merrie ook niet, moet hengstig gespoten worden, blijft dit jaar gust), dat is een soort bescherming van het lichaam. Daar staat wel tegenover dat we onze paarden extra bij kunnen voeren.
Ze heeft ook een prima conditie, helemaal voor een Shet; met het koetsje zijn we soms wel 4 uur weg, en als je het goed onderverdeeld in stap en draf, soms met een klein stukje galop, is dat prima vol te houden voor haar 
we vullen elkaar zo prima aan en dat gaat prima