Krunch de Breve / Kentucky

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Krunch de Breve / Kentucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 12:44

Het NRPS heeft de hengst Kentucky dit jaar ggk, een jonge Krunch de Breve x Nimmerdor. Nou weet ik helemaal niets van dat bloed (nouja, nimmerdor wel maar kdb niet) en ben ik nog een beetje aan het puzzelen waarmee ik mijn merrie volgend jaar laat dekken. Ik vond het een mooi beest (vanaf de foto)
Wie heeft hem irl gezien, en wat is typerend voor zijn afstamming? (dus niet afstammeling-en, want dat kan niet, Kentucky is van 2002)
Ervaringen met Krunch de Breve's?

TICKELS

Re: Krunch de Breve / Kentucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:20

Wij hebben hem gezien bij een hengstenshow in Kootwijkerbroek.
Vond het een mooie hengst, goed gebouwd en kon heel goed bewegen, ze lieten hem alleen aan een touwtje zien dus we hebben de galop niet kunnen beoordelen de draf was echter voor een springpaard zeer goed.
Opvallend was ook de kleur, mooie blonde vos!
Bij het KWPN hebben ze ook een Krunch de Breve in het verrichtingsonderzoek gehad, ook die had een apparte kleur, een hele donkere vos met lichtere manen.

byrklint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:05

Wij hebben 2 Krunchen op stal staan een 4 jarige merrie groot maar compact springt super en in de omgang super braaf. En nog een 3 jarige Krunch hengst ook hij is super braaf goede springer nog in de groei word ook wel een grote laat zich makkelijk bewerken. Kortom ik vind het makkelijke paarden met kwaliteit!

suzieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:09

@byrklint: heb je fotos van de paarden?

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 11:29

Dit klinkt goed, als 'mijn type' paard. Iemand enig idee van het dekgeld? Anders moet ik maar eens even een telefoontje met van Vliet aan wagen.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:02

Zal wel rond de 500 euro zitten denk ik, dat zitten de meeste jonge NRPS-hengsten.

Ik vond het wel een sympathiek dier toen ik hem op de hengstenkeuring zag lopen.

byrklint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:03

@suzieva: Van de 4 jarige merrie heb ik spring filmpjes van de 3 jarige niet maar ik wil anders morgen best een foto maken voor je of een filmpje. Ze zijn helaas niet te koop.

Beber

Re: Krunch de Breve / Kentucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:43

Ik ben nog geen Krunch de Breve tegengekomen die niet kan springen, ze hebben allemaal super manieren.

Ik heb zelf een kleine Krunch gehad, was op 3 jaar ca. 1.57 m, maar wel een super springer met een goed karakter.
Wel vliegensvlug, een echt katje.

TeeGee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:45

Krunch is helaas te vroeg overleden dus de rietjes zijn niet te betalen of niet eens beschikbaar voor een "hobbyfokker"...

Fokken met een ggk nakomeling is natuurlijk wel een optie!

boytjeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:49

Hoi het dekgeld van Kentucky is € 600,- heb de folder van Lauw van Vliet.
Heb daar ook stage gelopen en hem als 2 jarige mee gemaakt was een leuk aanhankelijk paard met toen een heel leuk karakter.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 09:58

TeeGee: That's what I'm tryin'! Ik heb alleen zelf geen ervaring met Krunch-bloed dus weet niet wat ik van die afstamming kan verwachten. Vandaar.

TeeGee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:59

Ik heb mn knol gekocht bij de eigenaar van Krunch. Hij is natuurlijk helemaal gek van die hengst. Hij heeft bijvoorbeeld een hele hoop jonge Krunchen gekocht. Mijn vriend heeft een 3 jarige merrie van Krunch, lijkt ook heel goed.

In de sport ben ik nog niet veel Krunchen tegen gekomen, maar dan komt waarschijnlijk door dat ie niet veel heeft kunnen dekken.

Kijk eens op www.oldenhoff.nl
Misschien is Vaillant ook een goede optie; mooi groot paard met een sterke bovenlijn en een goede vader. Misschien dat ik Miep nog een keer laat dekken door deze hengst.

suzieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:21

nog mensen met een Krunch de Breve?