Sjonniej schreef:Ik ben opgegroeid met New Foresters en er staat nu een NRPS'je (90% arab) op stal. Maar merk toch wel degelijk dat hij sneller geirriteerd is etc. Verder is hij wel onwijs cool in het hoofd, je kan er alles mee doen. Ohz en aangespannen kan je er zo mee wegrijden (hij is nu 3.5).
Maar als er iets onverwachts gebeurd, staat hij met grote ogen en neusgaten en staat de Forester ernaast te slapen.
Toen hij in de wei stond heb ik heb een keer een goede tik verkocht, omdat hij snoepjes uit mijn jas ging halen. Maar mooi dat hij een week boos op me was. Dat is toch zeker wel dat Arabierenbloed.
Het is waarschijnlijk minder als de meeste denken, maar als je er een super brave NF naast heb staan merk je duidelijk verschil. Wij gaan niet met hem om alsof hij zielig is ofzo, dus aan de opvoeding ligt het zeker niet.
Arabieren-kruisingen zijn over het algemeen "heter" als volbloed arabieren. Vind dus niet dat je hiermee kan vergelijken
Daarbij zijn er altijd uitzonderingen op de regel...
Mijn jaarling (arabier) staat samen met een 4jr ruin (welsh/arabier x XX)buiten. Soms vraag ik een onbekend jong meisje op de manege om me te helpen die 2 uit de wei te halen. Ik geef haar dan mijn jaarling in de hand omdat zij zo super braaf is en geen stap verkeerd zal zetten.