jes!! in 1 keer drachtig..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ophrah

jes!! in 1 keer drachtig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 19:51

Nou soms kan je wel heel veel geluk hebben.. Dat heb ik nu gemerkt met het dekken van m'n merrie..
Me pa loopt op zondag 30 april bij een fokker in de buurt en toevallig is de dierenarts aan het opvoelen.. Dus me pa vraagt hem gelijk om naar onze merrie te komen kijken. (mijn merrie toont niks tijden hengstigheid dus was echt een gok.)En ja hoor volgens de dierenarts een prachtig ei dus maandag ochtend is ze gelijk gedekt.. woensdag 3 mei was het ei weg maar er zat weer een mooi nieuw ei dus sávonds weer gedekt. En je raad het al vrijdag was het ei weg maar er zat weer een klein nieuw ei. De dierenarts adviseerde om op 18 dagen te gaan kijken want nogmaals dekken had geen zin. En verrek op maandag 22 mei zat er een vruchtje. dus nu kijkt ie op 5 juni nog een keer en als het dan goed is hoeft er niet meer naar gekeken te worden. nou heb ie dan geluk. had het echt niet verwacht omdat de merrie toch eieren bleef maken.. Iedereen zit te prutsen om de merrie's drachtig te krijgen en bij ons komt het zo aangewaaid.. hihi.. nou ja een beetje geluk mag ook wel eens. Nu komen de 11 lange spannende maanden wachten op de Upgrade (heartbreaker x pilot) x fedor.

amaretto20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:52

gefeliciteerd , nou spannend hoor !hoop dat alles goed blijft gaan

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:57

Kom je ons allemaal lekker jaloers maken Haha, gefeliciteerd en nu maar wachten op het veulen!

Unesco

Re: jes!! in 1 keer drachtig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:02

mijn merrie is alweer voor de derde keer geinsemineerd!!!!!!!!!!!!!!! Nu weer 18 lange dagen wachten.

Deeday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:05

Mijn merrie wordt vrijdag onderzocht of er een vruchtje is dus zit nog even in spanning op dat het ook in 1 x lukt

ophrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 20:16

ja ik vind het ook te gek voor woorden dat het allemaal zo makkelijk gaat bij ons.. De fokker bij mij in de buurt heeft sommige merrie's al 5 keer laten dekken en nog niks.. Volgens mij heeft er veel met het slechte voorjaar te maken hoor.. Die merrie's konden niet naar buiten en kregen dus geen vers gras en dus ook geen lente kriebels . Ik heb geluk gehad dat het een paar weken lekker weer was en dat mijn paardje wel de kriebels kreeg..hihi Want 3x een ei produceren is volgens mij ook niet normaal... nou ja hopen maar dat alles goed blijft gaan en ik kan nu weer lekker gaan trainen en nog een paar wedstrijdjes rijden.

Deeday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:16

Mijne is ook in 1 x drachtig gelukkig ::D Ben echt super blij

Bar

Re: jes!! in 1 keer drachtig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:13

Gefeliciteerd!
Mijn merrie is vorige week voor de 2e keer geinsemineerd. Vorige keer 2 eitjes maa toch niet drachtig.
Nu weer 2 eitjes en hopelijk wel drachtig. Ik moet nog tot 7 juni wachten tot ik het weet