Lange manen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 12:22

Ik vind lange manen zo mooi bij een arabier, maar als ik Anouar z'n manen laat groeien ziet het er niet uit. Toen ik hem kocht had hij lange manen, ze waren heel dun en er zat een rare slag in. Hij zag eruit als een sul. Ik heb z'n manen toen kort gemaakt. Het staat wel leuk, maar ik word iedere keer jaloers als ik die mooie lange manen zie.

Zou Anouar ook mooie lange manen kunnen krijgen of heeft dit echt met aanleg te maken?

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:53

Tja aanleg kan er wel mee te maken hebben, net als bij mensen heeft de een wat dikker haar dan de ander. Maar je kunt altijd een poging doen om ze lang te laten groeien, let wel dat je eerst door zo'n rotlengte heen moet. Tja en goede verzorging (heel voorzichtig de puntjes bij houden), maar er een paar vlechten in ter bescherming en daar krijgt hij nog mooie golvende manen van haha

Succes!

poekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:57

mijn paardje heeft op dit moment ook korte manen gewoon omdat ik het makkelijker vind op wedstrijd met vlechten.toen ik dr kocht waren ze wel lang maar erg dun dus ook niet zo mooi,heb toen alles afgeknipt en weer laten groeien en het was eerst wel wat dikker(ze groeien bij mijn arab ook wel snel aan)maar naarmate het langer word is het ook steeds dunner.maar dat verschilt per paard denk ik

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:01

Kwestie van aanleg volgens mij.

Voordeel van mijn arabierenkruising is dat hij iets dikkere manen heeft dan de gemiddelde arabier.

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:05

Iig niet teveel aan prutsen en evt. in vlechten doen. Op een gegeven moment zullen ze niet meer langer worden, dat heeft wel met aanleg te maken.
Dan kan je alsnog beslissen of je ze er weer af wil halen. Ben het met je eens dat als ze dun, puntig en halflang blijven dat kort mooier is, maar een arabier hoort eigenlijk toch wel met lange manen natuurlijk.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:09

Idd, de lengte is bepaald, het hangt dus van de aanleg af. Jamal blijft ook al een half jaar steken op dezelfde lengte, al lijkt het mij wel dat zijn manen dikker en voller aan het worden zijn, ofwel heeft hij gewoon meer manen dan vroeger...

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:09

Mijn paard had lange manen niet echt dik maar ik vind lange manen altijd mooi, alleen dacht mijn ex verzorgster daar anders over die had ze zomaar op wedstrijd lengte gemaakt.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:10

marleen_usar schreef:
Mijn paard had lange manen niet echt dik maar ik vind lange manen altijd mooi, alleen dacht mijn ex verzorgster daar anders over die had ze zomaar op wedstrijd lengte gemaakt.

Zonder jouw toestemming??? Daarom misschien EX-verzorgster?

rick_erika

Re: Lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:13

Weet niet of je er iets aan hebt maar toch.

Erika (arabier) had vroeger altijd al dikke lange manen en die heeft ze nog steeds, haar staart daarin tegen was heel dun, ik heb deze gewoon niet meer aangeraakt met een borstel en alleen af en toe uitgepuist nu is haar staart alweer een stuk dikker dan dat hij was.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:15

Ik kan zelf hairextensions zetten en zit er aan te denken om zijn manen op te vullen of wat langer te maken met extensions want ik vind dit kapsel geen gezicht.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:56

Pegassa had heele mooie lange manen met natuuurlijke krullen erin, echt mooi!!

Sinaï daarentegen heeft dikke manen die laten we zeggen ong 20 cm lang(kort ) zijn..Langer wordt het gewoon niet!!
terwijl we er niet aan prutsen enzo..

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:16

Rheal had ook schitterende manen met wat krul erin, tot er een jong grietje naar vermoeden in de weide was geweest en doodleuk heeft proberen te vlechten wat uitkwam tot flinke knopen was geen redden meer aan en moest zijn manen tot de helft trekken. Inmiddels wel weer een beetje bijgegroeid maar de krul is wat verdwenen n het is niet meer zo mooi als het was.

Zijn staart is helemaal kort gevreten door een ruin waarbij hij had gestaan. Hij had een schitterende staart alleen niet zo vol. Maar inmiddels begint het weer bij te groeien en is het wee op lengte. En het paard wat het had afgevreten had het heel mode bewust gedaan, in laagjes namelijk maar daardoor lijkt zijn staart wel een beetje voller te groeien

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 19:37

Ik ga ze wel weer laten groeien en dan doe ik er vlechten in

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:02

Nou, mijn half-arabje heeft mooie lange manen, waar af en toe, jammer genoeg, een hap uit wordt gebeten *zucht* Groeit gelukkig wel weer mooi bij!

Maar ze heeft totaal geen voorlok... Het is gewoon een zielig plukje haar en das zo'n zonde, want ik vind die dikke, lange voorlokken zo prachtig!

Iemand enig idee of ik hier iets aan kan doen? Waardoor de voorlok sneller of dikker groeit? Want nu is het gewoon zielig hoor, haha!

Owh, btw, ze is net 3 jaar geworden...
Laatst bijgewerkt door tweety_be op 24-05-06 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:05

whaha nu je het zegt, Pegassa had ook alleen zo'n dotje schaamhaar op dr kop pluiste vreselijk en het goeide niet!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 20:06

Anouar z'n voorpluk is ook niet heel lang, maar hij wordt wel langzaam aan steeds iets langer

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:15

thinka schreef:
whaha nu je het zegt, Pegassa had ook alleen zo'n dotje schaamhaar op dr kop pluiste vreselijk en het goeide niet!

Ik ga niets over Fuego zeggen, dan ontstaat er jalouzie

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:17

dat weet ik al
maaaar Pardon heeft wel mooie lange dikke manen en voorpluk!

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:35

Anders trek je de manen een keer een stuk,mischien groeien ze daarna wel mooi uit?
Groetjes Debby

chicolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:37

als je hem/haar ook mooi vind hoe ze nu is, is dat toch ook goed?
en trouwens.. lange manen geven een ouder effect aan je pony. en soms ook erug onhandig!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:39

Adhira schreef:
Anders trek je de manen een keer een stuk,mischien groeien ze daarna wel mooi uit?
Groetjes Debby

starsk komt er nog minder terug!

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:42

@ Chicolover, dat klopt niet geheel wat je zegt vaak komt juist bij getrokken manen de hals mooier uit en het is makkelijker om knotjes in te draaien dus vandaar dat men doet trekken, langere manen geven juist geen ouder effect, maar het oogt eerder brutaal en uitdagend.

Ikke trots op mijn arabje met zijn mooie voorlok alleen denk dat ie wel jaloers is op menig paardenstaart, vandaag zag ik dat er weer een heel stuk vanaf geknaagt was

Groetjes

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:12

Chuwaz heeft ook redelijk lange manen, en nog erg dik ook.
Helaas werkt z'n eigenaresse ze nogal eens bij, zodat ze niet langer worden o.i.d, terwijl dat nou best mooi zou zijn volgensmij.
Ze heeft ze laatst ook recht afgeknipt van onderen, een beetje zonde..

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:14

[quote="MirandaFuego']
Ik ga niets over Fuego zeggen, dan ontstaat er jalouzie [/quote]

Doe maar niet idd
Naja, op zich heb ik ook niet te klagen. Maroush heeft geen hele dikke bos ofzo, maar verschrikkelijk is het ook niet.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 21:37

Trekken doe ik zowiezo niet, dan houdt hij helemaal niks meer over
Ik zou eens een foto zoeken waar hij met lange manen op staat