Nakomelingen Upperville

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chinou

Nakomelingen Upperville

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:38

Mijn merrie is net drachtig (2007) van Upperville (Cabochon x Creool). Heeft of krijgt iemand dit jaar een veulen van hem en zo ja, dan ben ik heel erg geinteresseerd in foto's van merrie en veulen. Ben nl. zeer benieuwd hoe hij fokt.

Ook zou ik graag willen weten wie dit jaar de merrie door hem heeft laten dekken.

Eliene

Re: Nakomelingen Upperville

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:43

Mijn merrie wordt volgende week gescand, natuurlijk hopen we dat het is gelukt. Wat voor afstamming heeft jouw merrie? De mijne is een elite sport-merrie van Ureterp x Folio. Ga je zaterdag ook naar de show van jonge hengsten (en veulentjes!) bij Tewis? Het is een eindje rijden voor ons, maar we gaan toch maar even kijken. Kunnen we de hengst ook eens in zijn eigen omgeving zien.

Zerena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:45

Ik verwacht elk momen een veulentje van Upperville.
Uit een darnels x tolbert moeder.
Ik ben zo benieuwd wat er uit komt, ben het wachten zo zat

Maar ik ben ook wel benieuwd of er al veulens zijn.

chinou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:48

Mijn merrie heeft een niet goedkeurde zoon van Corrado als vader. Verder zit er Nabuur X Rigoletto achter. Wij wonen vlak bij tewis en gaan zeker heen. Heb bij het insemineren de hengst aldoor gezien daar mijn paard met verse sperma geinsemineerd is. Het is in de omgang ook een heel fijn paard. Mijn dochter heeft stage gelopen bij Tewis en kent de hengst dus goed.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:03

Ben na de Gelderse hengstenshow in febr. even in de stallen geweest en heel penny bij z'n box gaan kijken met mensen van Tewis erbij, heb 'um dus geaaid en kunnen observeren, lijkt me een heel prettig paard in de omgang, vriendelijk en rustig. En toen was 'ie niet eens thuis en had net z'n rondjes in de bak moeten lopen. Met aan de hand voorbrengen en rijden oogde 'ie ook niet als een stresskip.

Zerena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:05

Oh en natuurlijk ga ik zaterdag ook naar Reinie Tewis.
Kijken naar de nieuwe hengsten.
En natuurlijk ook in de hoop wat leuke nakomelingen te zien.

chinou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 16:03

Verder niemand? Wat jammer, ben wel heel nieuwsgierig anders naar foto's etc.

bar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:55

Ik ben ook er benieuwd naar de nakomelingen van upperville. Het veulen van oriena wordt zeker weten een schoonheid kan niet anders met zo n mooie moeder.

voor mensen die naar de show gaan. Plaat hier even een berichtje, please.
viewtopic.php?f=101&t=593040&st=0&sk=t&sd=a&start=25

redje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:13

Ja he, Orina is heel mooi. Volgens mij zijn er weinig mensen die vorig jaar gedekt hebben bij Upperville, hij is ook nog jong en nog niet zolang goedgekeurd.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:28

Ik had gehoord dat hij populair was bij de merriehouders.

chinou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 21:04

Morgenavond komen twee veulens van Upperville bij de show van Tewis. Verder heb ik geen idee of hij veel gedekt heeft vorig jaar maar ben wel heel nieuwsgierig naar nakomelingen.
Wel heb ik begrepen dat hij best wel luxe veulens geeft vandaar dat ik wel heel graag wat foto's van veulens van hem zou willen zien.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:43

Ben helaas door omstandigheden (zelf behoorlijk grieperig en man door rug gegaan) niet in staat om "even" 2x bijna 3 uur te rijden... blijf maar even thuis... dus als iemand foto's van Upperville en/of veulentjes van hem wil plaatsen: heel graag!

keat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:06

ik laat mn merrie ook dekken dit jaar door upperville! super beestje!

chinou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 19:06

Ben gisteravond naar de show bij Tewis geweest. De eerste merrie met een veulen van Upperville was een echte ouderwetse tuigpaardmerrie, niet mijn smaak. Je kon aan het veulen wel zien dat hij veredeld. Het veulen had een vrij normaal koppie terwijl de merrie een gigahoofd heeft. De tweede getoonde merrie was een gelderse merrie en had een leuk veulen erbij lopen. Beide veulens hadden vrij veel wit en waren beide voskleurig.
Er blijkt belangstelling te zijn voor zowel gelderse als andere KWPN merries voor een dekking van Upperville.

Tijdens de show rende Reinie Tewis zeker 3 rondjes met herrie en rammeldoos achter Upperville aan terwijl Sjoukje van Kooten hem reed. Hij werd er niet warm of koud van en liep gewoon in hetzelfde tempo door. Echt heel nuchter dus!!!
Voor mij op mijn leeftijd de ideale hengst voor mijn ook nuchtere merrie (als ik op het veulen ga rijden ben ik bijna 50). Maar goed, eerst maar eens kijken of alles met de dracht goed gaat.

Hou me nog steeds aanbevolen voor foto's van nakomelingen en het liefst met moeder erbij. Ook ben ik benieuwd naar nakomelingen bij KWPN merries.

Zerena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 07:51

Als mijn veulen er is dan zal ik proberen om een foto te plaatsen.

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:09

Ik geloof dat de Gelderse merrie, waar ik een paar jaar op gereden heb, dit jaar door Upperville gedekt gaat worden. Dat is echt een super mooie merrie dus ik ben benieuwd wat dat word.
Ik gun deze hengst echt een kans.

redje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:09

Hij deed het wel goed op de show! heb er niet veel van gezien want was aan het rond rennen daar maar wat ik heb gezien was heel goed!

De veulens die bij Tewis zijn geshowd waren brave en makkelik te hanteren veulens!

kitag1rl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:01

Ik heb een merrie uit dezelfde merrielijn van Upperville (de cari-lijn alle merries hebben cari achter hun naam, en de mijne dus ook)

vind het zelf een prachtige hengst!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:33

Ik heb vanochtend om 5:30 een hengst veulen gekregen van
upperville uit een Darnels x Tolbert merrie.

Hij is donkerbruin met 1 wit voetje en een klein kolletje.

Ik zal vanavond proberen om wat foto's plaatsen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:51

Gefeliciteerd, ben erg benieuwd!

chinou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 09:28

Van harte gefeliciteerd met je veulen. Ben wel heeeeeeel nieuwsgierig naar de foto's. Heb je trouwens nog een mailtje gestuurd over de Ki curus.

chinou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 20:51

De foto's van het veulen van Zerena staan in de kraamstal, dit even voor de liefhebber.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:06

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:27

Gefeliciteerd Zerena!! Ben benieuwd naar de droog-foto's!

Evita is gisteravond gescand en ze is drachtig!! April volgend jaar dus ook een Upperville-veulen voor ons!

Leuk dat verslag van afgelopen zaterdag, dat 'ie zo lekker nuchter is. Zo vond ik 'um op de Gelderse hengstenavond ook al overkomen.

redje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:04

Gefeliciteerd hoor met de drachtige merrie. Lang wachten he...