Zonder papier naar de keuring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

Zonder papier naar de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:32

Ik heb een jaarling merrie op het oog, een fjordje. Afstamming is onbekend, dus ze heeft geen papier.
Nu vind ik dat op zich ook niet belangrijk. Ik zoek gewoon een leuk paardje om in de toekomst recreatief mee te gaan rijden. Maar toch een paar vragen die in mij opkomen:

- Kun je een merrie met onbekende afstamming op de keuring aanbieden?
- Zo ja, heeft dit zin?
- Mocht ik in de toekomst nog eens een veulentje willen fokken: Zou een veulen van deze merrie en een goedgekeurde dekhengst papier krijgen?

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:34

Je eerste twee vragen heb ik geen antwoord op.
Maar het veulen zou je, dacht ik, wel kunnen opnemen in het hulpveulenboek.

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:47

Wat heeft het verder voor zin om een papierloos paard aan te bieden op een keuring? Wat is de meerwaarde ervan, wat wil je er verder mee bereiken? Je geeft zelf al aan dat je vooral recreatief mee wilt rijden. En natuurlijk kan je er een veulentje bij fokken, als je dekt bij een goedgekeurde hengst, is het papier volgens mij niet zo'n probleem (al weet ik niet precies hoe dat gaat bij fjorden)

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 09:57

Ik zou dan gewoon voor mijn plezier een keer een keuring willen doen,als dat mogelijk is. Ik hoef er niets mee te bereiken, maar lijkt me gewoon wel eens leuk om te horen hoe het paardje beoordeeld zou worden.
Met mijn tinker heb ik dat jaren geleden ook eens gedaan, maar dat was zowiezo geen probleem, omdat er toen van de meeste tinkers geen afstamming bekend was. Ik vroeg me nu af hoe dat bij fjorden zit. Op de site kan ik hier niets over terugvinden en op email wordt niet gereageerd.
Vandaar mijn vraag hier.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:42

De moeder van mijn pony heeft ook geen papier.
In het paspoort staat daar gewoon "onbekend" achter.
De vaderskant is wel helemaal ingevuld

Hoop dat je dit bedoelde