Ik vroeg me af of iemand wat info had over de hengst Donnels. Ik kan eigenlijk niks vinden op internet over hem, behalve dat hij goed is gekeurd bij het kwpn en daar ook onder de naam Pavarottie gaat. Veder staat zijn stokmaat en kleur er wel bij, maar wat ik natuurlijk echt wil weten is; heeft iemand hem wel eens zien lopen in het echt, of op een filmpje. Weet iemand iets over hoe hij fokt en wat zijn nakomelingen doen. Ik heb gehoord dat hij dit jaar ook niet ter dek staat, ben wel benieuwd waarom niet. Ik weet ook wel dat hij bij vanolst stables staat. Maar als jullie wat meer weten hoor ik het graag.
Kom net van de telefoon af met vanolst stables en zij vertelde mij inderdaad dat hij dit jaar niet ter dekking staat. Ik vroeg haar of dat een bepaalde rede had en het enige wat ze zei was nee hoor. We hebben gewoon besloten om hem dit jaar niet te dek aan te bieden. Dus ik vroeg of hij dan volgend jaar wel weer beschikbaar was, want ik laat mijn merrie toch pas volgend jaar dekken (ze is nu pas 2 jaar), maar ook daarop kon ze me geen antwoord geven. Is dit normaal, doen ze dit wel vaker met hengsten, of kan ik ervan uitgaan dat er iets mis met hem is. Hij heeft net 1 jaar ter dek gestaan en nu stoppen ze er voor onbepaalde tijd mee. Wat denken jullie, of is er iemand die de rede weet. Ben erg benieuwd
Hij was onder de naam Pavarottie wel aangewezen voor het verrichtingsonderzoek. Hij komt uit dezelfde stam als Kroongraaf, Candy Surprise, Topsi, Febroko, Belladonna en UTV-kampioene Grace Kelly. Vreemd dat ze je niet meer (zinnige) informatie konden geven bij Van Olst.
Ja sorry mijn fout, hij was aangewezen bij het kwpn. Betekend dat dan dat hij daar dus niet door de keuring is heen gekomen?? En het is idd vreemd dat ze bij vanolst niet meer erover zeggen, zelfs niet of hij volgend jaar te dek staat. Vind het wel jammer, want zo op het plaatje oogt hij mooi. en daarbij heeft hij ook leuk papier, maar ik zou ook wel graag iets van zijn nakomelingen willen weten, zou je ergens zijn veulen rapport kunnen opvragen. Of weet iemand iets over zijn nakomelingen?
In mijn profiel staan een paar foto's van een Donnels merrie. Moeder is een Vigour B van 1.51m., de Donnels wordt eind juli 3 jaar en is nu 1.50m en nog erg baby-achtig en ielletjes. Daar doen we voorlopig niets mee, eerst even uitgroeien/uitzwaren. Verder wel een leuk ding met goede bewegingen.
Wat leuk om eindelijk een nakomeling te zien (er zullen er niet veel zijn aangezien hij maar 1 jaar ter dekking heeft gestaan). Heb jij Donnels zelf ook zien bewegen, weet je er wat meer over te vertellen, weet je toevallig nog meer mensen die met hem gedekt hebben. Je zou bijna gaan denken dat zn nakomelingen niet zo best zijn en dat ze hem daarom uit de dek hebben gehaald, maar als ik jou veulen zo zie vind ik het wel een leuk dier, oke ik heb hem dan niet zien bewegen en hij is misschien een beetje aan de kleine kant, maar moeder is ook maar 1.51m. dus dat verklaart dan een hoop.