met 2-jarige naar keuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jikke1983

met 2-jarige naar keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 22:33

Stel dat ik dit jaar met mijn 2-jarige EASP d-pony merrie naar de keuring zou gaan, dan is dat toch voor een 1e of 2e premie? Wie kan mij vertellen wat dit dan voor voordelen zou hebben wanneer ze volgend jaar 3 is en naar de merriekeuring gaat? Staat ze er dan al beter voor op die keuring oid? En stel dat ze geen 1e / 2e premie krijgt, werkt dat dan juist nadelig door op de merriekeuring als ze 3 jaar is? Hoe gaat het trouwens allemaal te werk, wat moet een 2-jarige laten zien op de keuring, aan de hand en vrij bewegen?
Hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn...

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 07:37

Bij het KWPN is het wel voor een 1ste of 2de permie.
Veel mensen doen het ondat ze denken dat het paard al goed ontwikkelt is en als ze dan een 1ste krijgen hebben ze eerder het gevoel dat ze ster worden.
Bij de 2jarige is het opstellen en aan de hand draven en stappen. gewoon op het gras. De jonge paarden leren er wel veel van, een andere omgevening en zo.

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:19

ik show vaker met mijn 2 jarige,als jaarling is ze naar de keuring geweest.
ik heb wel gehoord van een fokker dat als je met een jaarling of twenter naar een keuring gaat en die dan een 2e of zelfs 3e premie krijgt,de jury dan eerder geneigd is om haar,wanneer ze beter ontwikkelt is,haar alsnog een 2e premie geeft.
ik heb het geluk gehad dat die jury wel van sportpony type hield,mijn pony haalde een 1e premie met een 2e plaats van de 7 jaarlingen in haar rubriek.

Jikke1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 15:37

Maar betekent dit dan ook, dat een met een 1e premie bekroonde 2-jarige eerder een ster predikaat zou krijgen op de merriekeuring het jaar erna?

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:59

als het dezelfde jury is kan dat zijn ja,maar als je voor een ster predikaat wil gaan word ze alleen op exterieur gekeurd.
dus het is gewoon hetzelfde als een premiekeuring maar dan krijgt ze een sterpredikaat in plaats van een premie.