Voorstellen op de keuring Groningen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariskatw

Voorstellen op de keuring Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 15:31

Hoi,

In juni wil ik met mijn 3-jarige merrie naar de stamboekkeuring in Appingedam. Nu hoor ik van mensen allemaal goede adviezen, dat je beter een 'professioneel' iemand je paard aan de hand kunt laten voorstellen, zodat ze optimaal voorgesteld kan worden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

En weten jullie misschien mensen die dit doen binnen de provincie Groningen? En evt ook de kosten van zoiets??

Groetjes, Mariska

Nienke_

Re: Voorstellen op de keuring Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:49

Ik heb het zelfde dilemma als jij! Ik wil er ook heen met mijn merrie en twijfel ook wat ik moet doen? Ik hou deze topic in de gaten.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:21

Ik zou thuis (en vreemde locatie) in ieder geval oefenen:
Stand
Stap
Draf (probeer het ook op ander terrein)
Op de keuringen lopen zat "voorbrengers" van andere stallen die jouw paard wel even wil "monsteren" (er zijn er een paar die vragen een tientje hiervoor maar dan weet je zeker dat je merrie op een correcte wijze wordt voorgebracht. (meestal)

Oregon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:27

Ik maak al jaren paarden keuringsklaar maar laat het voorbrengen liever over aan de proffesionals. Wel thuis even oefenen idd. Naast het feit dat de profs veel ervaring hebben is het ook zo dat je als eigenaar meestal aardig gespannen bent op zon dag. Wanneer dat soort dingen je dan uit handen genomen worden en jij gewoon lekker zenuwachtig aan de kant kunt staan ben je echt wel blij.

Voor namen van voorbrengers kan ik je niet helpen. Ben niet zo bekend in Appingedam eo.

Veel succes!!

Alanta

Re: Voorstellen op de keuring Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:34

Hoi, ik ben 2 jaar geleden naar Appingedam geweest met mn (toen 3 jarige) merrie, deze had ik ongeveer 6 weken van te voren weggebracht om keuringsklaar te maken, het ging super en het is me goed bevallen. Na de keuring is ze er nog een paar weekjes gebleven en is ze zadelmak gemaakt. Ze is toen helaas geen ster geworden, dit jaar probeer ik het weer, maar nu breng ik haar niet weg, ze is super in conditie en ziet er toppie uit!
Suc6 alvast!

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:45

En het voordeel als je haar door een voorbrenger laat monsteren is dat JIJ mooie foto's of filmpjes kan maken!

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:16

Hoi! Bedankt voor jullie informatie allemaal! Dan snor ik daar inderdaad even iemand op die dat voor mij wil doen, kan ik lekker gaan gluren hoe mijn scheetje het doet
Hopelijk komt ze er goed doorheen!Degenen van jullie ook meedoen: succes!!