stamboomvraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

stamboomvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 13:51

hey, mijn paardje is half akhal teke, nu heb ik hier een kopietje van zijn papa's papiere kunnen bemachtigen!!

daar staat dus zijn stamboom op, en daaronder staat:

"percent of origin"

dan staat er van die hengst : 6%
van een andere hengst : 16%
dan nog es van een ander: 9%
en dan nog es van een hengst: 9%

total : 41%

Wat wil dit allemaal zeggen, wat betekend het? is dit goed of slecht?
hoe berekenen ze dit? en waarom van alleen maar 4 hengsten uit zijn stamboom? ja, snap er gewooon niets van, kan iemand dit mij beetje uitlegge please?

sorry als dit een heeeel domme vraag is

xxx

heb deze vraag al eens gesteld in rassenpraat maar kreeg geen antwoord, misschien staat het hier beter?

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:48

Misschien dat er 41% orgineel Achal-Tekinner bloed inzit? (of juist van een ander ras.
Is echt maar een gokje hoor
Ik weet alleen dat in de USSR destijds geprobeerd is om het ras op te laten gaan in een aantal andere rassen en dat er daarom veel halfbloeds en verhoudings gewijs weinig volbloed Achal Tekinners rond lopen.

succes

Milly_

Re: stamboomvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 16:53

ja dat vind ik net zo raar, want bij alle paarden in zijn stamboom staat hun stamboek-nummer, en ik heb bijna al die paarden opgezocht op internet, en de meeste zijn heeel bekende hengsten en "line-founders",(wat ik denk wat betekend dat dat de paarden zijn waar ze mee begonnen zijn te kweken, dus de aller eersten uit het stamboek)
maar ja, je zal miss wel gelijk hebben ik ga alleszinds het verder proberen uitzoeken, kvind dat soort dingen wel spannend