Ik ben in het bezit van een zelfgefokte merrie. Ze is inmiddels 3 jaar oud. Ze is zadelmak. Ze heeft op 1 jarige leeftijd droes gehad wat naar binnen is geslagen en een gat in de hartwand heeft veroorzaakt. Ze hadt er geen last van tot het zadelmak maken. Hetvwas toen behoorlijk warm en het was niet verantwoord verder met haar te gaan. Ik heb het laten onderzoeken en ze is niet geschikt als rijpaard. Ik kreeg in de kliniek het advies met haar te gaan fokken. Dit moet mogelijk zijn als het een vroeg veulen wordt.
Dit jaar gaat dus niet meer maar ga me nu oriénteren op volgend jaar. Aangezien het vroeg moet gebeueren zo Februari ben ik alvast opzoek.
het gaat om een 1.68m hoge KWPN merrie van de hengst Pythagoras (V:Julio Mariner xx x Quidam de Revel x Voltaire) uit een merrie van Zep x Bazuin.
Ze kan zeer goed bewegen en springen ziet er ook goed uit. Heb daar helaas geen foto's van. Karakter is zeer goed. Ze wil heel graag werken en heeft met zadelmak maken geen bok gegeven.
Wat wil ik graag fokken: karakter moet goed zijn. verder een wat langere hals. Een beetje meer maat als het kan daar mijn man bijna 2 meter is. (Ziet er iets mooier uit
) hengst moet springgericht gefokt zijn maar wel goede bewegingen. een allrounder dus. Buitenlandse hengst is geen probleem.Complete afstamming
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6
De moeder
Vader Pythagoras