2 weken lang hengstig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aeris

2 weken lang hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 08:46

Hey,

Ik had even een vraagje. Twee weken geleden bracht ik mn haflingermerrie naar de hengstenboer om ze te laten dekken (natuurlijke dekking). Dit was op vrijdag.

De dag erna werd ze gescand om te zien hoe het met haar cyclus stond. Ik had ze uitgerekend op de 8ste Mei (om hengstig te komen) en haar eitje was er ook naar. Dus werd ze toen gedekt, vanaf de 8ste, elke 2 dagen. Vorig weekend (zaterdag), is ze opnieuw gescand. Het eitje was amper gegroeid, en er waren nog niet genoeg plooitjes in de baarmoeder. Ze heeft dan een spuitje gekregen om die plooitjes aan te maken en alles iets vlotter te laten gaan... Deze week, is ze nog eens 3x gedekt. Het feit dat ze dit allemaal nog toelaat, wil toch zeggen dat ze nog hengstig is, juist? Vandaag wordt ze weer gescand, om te zien of haar eisprong nu geweest is of niet... Anders staat ze der nog een week...

Hebben jullie al zo'n extreem lange gevallen meegemaakt? Of is dit normaal? Ik had gedacht haar een weekje kwijt te zijn, maar ze staat daar ondertussen al 2 weken, en aangezien ze deze week nog superhengstig was, vrees ik ervoor dat ik haar al mag gaan ophalen dit weekend....

Groetjes
Naima