Verzekering merrie / veulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samm

Verzekering merrie / veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 08:47

Hebben jullie je drachtige merrie's ( ongeboren veulens)verzekerd?

Zo ja voor wat zijn ze allemaal verzekerd, bij welke verzekeringmaatschapij en wat zijn hier de kosten van?

Alvast bedankt voor de reacties.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:10

Ik zit bij een soort veefonds. Niet voor veel geld maar in ieder geval het dekgeld terug(1000 euro bij dood veulen en de eerste 4 maanden dacht ik)

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:24

Ik heb ook een uitgebreide ongeboren veulenverzekering genomen dit jaar.( premie is 12,5 % meende ik, dus wel duur.... )

Bij de Eerste Friese Onderlinge.

De verzekering dekt het doodgeboren worden, sterven of blijvende ongeschiktheid voor gebruik vanaf de ingangsdatum tot en met 4 maanden na de geboorte.

Ik heb al eens vaker 1 uitgekeerd gekregen....bij de EFO , helemaal niet moeilijk ofzo. Binnen een week op de rekening....was allemaal heel correct afgehandeld.

Ziolette

Re: Verzekering merrie / veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:37

Wij hebben een uitgebreide veulenverzekering gehad bij Amev, 9,5% als ik het goed heb en max. 2,5x dekgeldwaarde, waar we helaas gebruik van hebben moeten maken (helaas want we hadden liever een levende merrie met een gezond veulen gehad ).

Dit jaar had ik een veulenverzekering bij Interpolis, ook uitgebreid, dacht 8,5% en max 3x dekgeldwaarde. Hier hebben we ook moeten claimen omdat het veulen er na 9 maanden af kwam met een verdraaide navelstreng.

Beide verzekeringsmaatschappijen deden niet moeilijk met uitkeren.

Samm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 13:55

Ik heb gekeken bij interpolis voor een foetus/veulenverzekering.

Nou heb ik als verzekerde waarde 3000 euro en betaal ik als jaarpremie 165 euro.
Ik vraag me nu alleen af als het veulen na 4 maanden verworpen word hoeveel je dan uitgekeerd krijgt..toch nog maar weer even over opbellen.

Samm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 14:04

Ik heb er net over opgebeld en het is zo dat als mijn merrie na 4 maanden dracht het veulen verliest ik dan de verzekerde waarde uitgekeerd krijg.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:07

Wij moesten bij zowel Interpolis als Hippo (amev) een DA verklaring inleveren waarop stond dat de merrie 3 maanden drachtig was.

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:49

Ik heb mijn veulen verzekerd bij de onderlinge paardenverzekering "De drie gemeenten" voor 1400 euro en ik betaal 33 euro per half jaar.

Mijn Merrie zelf heb ik bij Amev verzekerd.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:23

Ik bij EFO laatste 3mnd van de dracht tot 4mnd na geboorte.
betaal een malig 82 euro en krijg 1300 als het niet goed gaat.is daar na vanzelf weer op geheven.Is misschien niet heel veel maar wel de grootste kosten.

Samm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 17:45

Bij interpolis is het zo dat de verzekering vanaf de 4e maand dracht tot 4 maanden na de geboorte van het veulen.

Wel moet je dan idd een drachtigheids verklaring aan interpolis geven.