Wat vinden jullie van onze apaloosa shetlander? Ze is met de fles grootgebracht en heet Solo. Het is een racemonster met een erg lief karakter. Groetjes Elbert
Ik las een keer in een boek over shetjes dat die kleur niet voor kwam bij shetjes, is het geen mini-appaloosa. Maar misschien heb ik het verkeerd gelezen.
Kleuren en maten De Shetlandpony wordt verdeeld in vier verschillende maten zoals onderstaand wordt aangegeven: (vanaf 3 jaar en ouder) t/m 86 cm. = mini maat 87 t/m 92 cm. = kleine maat 93 t/m 98 cm. = midden maat 99 t/m 107 cm. = grote maat Alle kleuren zijn toegestaan, behalve de appaloosa kleur (gestippeld) De Shetlander komt o.a. voor in de volgende kleuren: zwart vos (met witte of voskleurige manen en staart) schimmel (in diverse varianten) bont (zwart, vos en driekleur) palomino dun - varianten
Het klopt dat er geen apaloosa shetlanders bestaan; volgens het shetlander stamboek (NSPS) zijn vlekken niet toegestaan. Een Shetlander met stippen wordt opgenome in het NAS-stamboek (een mini-apaloosa). De moeder van mijn 'Shetlander' is ook een NAS-pony; de vader is een Falabella waardoor mijn pony ingeschreven staat bij het NMPRS (Nederlands Mini Paarden Registratie Stamboek).
Wij hebben een western appashet, 'mama shetlander en papa is appaloosa. Hij word western bereden bij de circle a ranch, en natuurlijk ook thuis. ook hebben we er net nog een appashet merrietje bij gekocht.