Kans op de hengstenkeuring??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Kans op de hengstenkeuring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 16:57

Hey,

Ik vroeg me af of je op een hengsten keuring kans maakt als onbekende........ Of moet je dan een verschrikkelijk goed paard hebben??
Ben ook wel benieuwd of het per stamboek nog verschilt......

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:34

Bij het Nederlands Stamboek voor Tinkers maakt het in ieder geval absoluut geen verschil (spreekt uit ervaring)

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:41

Uiteraard moet je een goed paard hebben, dat lijkt mij vanzelfsprekend.Welk stamboek doel je op?

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 21:03

Ik doel nu vooral op NRPS..... Mijn merrie is nog drachtig, maar als ze een hengstje krijgt en ik denk dat we een kansje kunnen maken zou ik graag naar de hengstenkeuring willen..... Maar als blijkt dat dat geen zin heeft, omdat je toch behoorlijkbekend moet zijn bespaar ik me de moeite..
Maar ik ben ook erg benieuwd hoe het dus bij andere stamboeken is......

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:34

saffier schreef:
Ik doel nu vooral op NRPS..... Mijn merrie is nog drachtig, maar als ze een hengstje krijgt en ik denk dat we een kansje kunnen maken zou ik graag naar de hengstenkeuring willen..... Maar als blijkt dat dat geen zin heeft, omdat je toch behoorlijkbekend moet zijn bespaar ik me de moeite..

Het NRPS wil je best een gekeurde hengst in Frankrijk geven, hebben ze al eens meer gedaan.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 22:59

Jah ik heb ook een hengsten boekje van een aantal ggk hengsten hier in frankrijk, waar ook een aantal NRps-ers in staan..... Maar iemand zei laatst tegen mij dat je echt naam moet hebben...... Vandaar dat ik het vroeg........
Het is natuurlijk nog helemaal niet zeker of ik wel een hengstje krijg, maar ik was wel benieuwd naar jullie mening / ervaring.......

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:05

saffier schreef:

misschien is het ook handig de geboorte van je veulen af te wachten alvorens te gaan speculeren.
wie weet krijg je wel een merrie of een hengst die absoluut niet de vereiste kwaliteiten heeft.
dit bedoel ik als waarschuwing, voordat je jezelf gek gaat zitten maken

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 23:25

Als het veulen een merrie is ben ik ook super blij, en alsd het een hengstje is zonder de gewenste kwaliteiten wordt ie gewoon gecastreerd.. Maar ik was vooral benieuwd omdat die kennisen zeiden dat je een bekende naam moet hebben of het nou echt zo werkt........

Polaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:44

ik denk dat een goede naam zeker meej helpt, maar onder een supergoed hengstje kunnen ze natuurlijk niet uit! en anderzijds zullen ze ook heus niet een hengst goedkeuren van iemand met naam, die niet de juiste kwaliteiten heeft! hopen dat t een leuk veulen wordt dus! succes ermee

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:57

De afstamming heeft wel invloed denk ik maar voornamelijk het exterieur van het veulen zelf. De primering gaat aan de hand van het aantal punten wat hij scoort en niet op hoe die heet of van wie die is.