Het hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zitah

Het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 21:24

Mijn twenter is nu 1.60m en zal nog wel even doorgroeien (1.68m). Ze is van zichzelf erg fijn gebouwd en heeft maar een klein hoofdje. Haar hoofd heeft nu een cobmaat.

Nu wilde ik laatst alvast een mooi hoofdstel kopen, maar ik ging twijfelen. Groeit haar hoofd nog? Of zal deze zo blijven?

Wie o wie helpt mij

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:58

De lengte van het hoofd zal er nu wel zijn zo ongeveer.
Maar de kaken gaan nog breder worden.
Je kan beter nog even wachten met het kopen van een mooi nieuw hoofdstel.

Demini

Re: Het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:59

De Houston in mijn profiel is uitgegroeid tot 1.72 maar heeft nog steeds een maat Cob en past absoluut geen full, ookal zou je er gaatjes bij maken om heb zo klein mogelijk te krijgen. Ik kan het Cob hoofdstel wel bij bijna al mijn andere paarden met grote hoofden aandoen. Dus als ik jou was zou ik een Cob pakken, daar groeit hij zéker niet meer uit, zal altijd passen en de full is maar de vraag of hij daar in zal groeien.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:47

Ik heb mijn merrie als twenter gekocht, toen had ze nog een Cobhalster om een jaar later kocht ik voor haar een hoofdstel maat Full, maar de aansnoerneusriem moet op het laatste gaatje! Zou dus even een jaartje wachten met kopen van een hoofdstel.