[TI] uitproberen of van slag ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chas

uitproberen of van slag ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:37

Hallo .

ik weet even niet hoe ik het hier neer moet zetten maar zal mn best doen ...

mn tinkervriendin had gisteren en vandaag last van "schrikkerigheid"
gisteren haalde ik haar uit de wei en stond haar buiten te poetsen en ze hoorde een zware tractor waar ze normaal haar neus voor ophaalt en haar hellemaal nooit niks doet en raakte zo `n beetje in paniek .ik heb haar toen even in de losgooizandbak gezet en wilde gewoon dars door het hek heen ,ik heb haar toen gelongeerd en ze was naar mijn mening in paniek ....bokken steigeren met mij door die bak heen ,terwijl zij dit echt nooit doet ,haar uitprobeerfase heeft ze allang gehad zo`n 4 maanden geleden al , vandaag mocht een meisje (die vaker op haar had gereden ) even rijden en schoot met haar door de bak omdat ze overal van schrok .......?(heel raar ...)
ik hoorde gisteren van de staleigenaar dat er zondagmiddag een verschrikkelijke paniek uit is gebroken omdat de staleigenaresse van haar paard was gevallen zo ook op de zijrand van de bak terecht is gekomen ,ambulances er bij ,maar die hebben de trauma helicopter gealarmeerd en die moest landen in het weiland ,naast waar mn paardje (en meerdere) staat
zou het hierdoor komen dat ze zo is ..geschrokken ofzo ..kijk die helicopter maakt ontiegelijkhoop lawaai natuurlijk ... en ernaast
floortje is altijd de rustigheid zelfe ,de staleigenaar zegt dat ze mij uitprobeerd maar ik denk daar anders over teminste mijn gevoel dan ,anders had ze het een vorige week wel gedaan .

een maand of 2 geleden overleed er een paard die tegenover floortje staat en daar was ze toen ook een week van slag ......

wat denken jullie ??

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:52

hoe oud is de merrie dat is misschien vreem maar die van mij is nu 7 en toen iok der kreeg met 4 schrok het nergens van nu is een takje al eng ben der toen ook anders gaan behandelen strenger en nu is het weer redelijk. Dus misschien nog steeds die pubertijd.

chas

Re: uitproberen of van slag ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:53

ze is 12

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:14

ik denk dat het paard niet verwerkt heeft wat ze de afgelopen dagen heeft mee gemaakt.
Ook een paard kan daar overstuur van zijn. Probeer het rustiger aan te doen. haar vertrouwen weer te winnen. maar laat wel blijken dat je niet bang bent. dat jij de baas bent waar bij zij troost kan vinden.
Ga lekker met haar wandelen frutten etc.
EN rustig aan longeren en dan weer rijden. Probeer even een stapje terug te doen ./ beter 1 terug dan dalijk niks meer kunnen

roosa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:33

Cayusejuhh schreef:
ik denk dat het paard niet verwerkt heeft wat ze de afgelopen dagen heeft mee gemaakt.
Ook een paard kan daar overstuur van zijn. Probeer het rustiger aan te doen. haar vertrouwen weer te winnen. maar laat wel blijken dat je niet bang bent. dat jij de baas bent waar bij zij troost kan vinden.
EN rustig aan longeren en dan weer rijden. Probeer even een stapje terug te doen ./ beter 1 terug dan dalijk niks meer kunnen

Helemaal mee eens.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:14

ook helemaal eens met cayusejuhh

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:09

denk het ook nu de leeftijd weet gewoon heel rustig weer anaf het begin gaan beginnen

mickydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:46

ik had het niet anders kunnen verwoorden dan Cayusejuhh

chas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 13:07

Cayusejuhh schreef:

zie je nou wel ..heb mn gevoel het toch goed Ik zag gewoon die angst in haar ogen ,en ook als wij richting de wei liepen (langs die ene bewuste wei ) die neusgaten wijd open kop omhoog en snel ademhalen ik vertrouw me gevoel nu wel .floor is namelijk te lief ,ik bedoel je moet haar zacht behandelen anders gaat ze in staking bij wijze van spreken (ze behandeld jou zoals jij haar behandeld )...het uitproberen deed ze anders en gaf het ook snel op
ik ben gisteren rustig met dr omgegaan en dat zal ik straks ook weer doen ,in de bak bleef ze ook dicht bij me lopen dus dat is al eigenlijk een teken dat ze mij vertrouwd .
ik zal ook aan iemand van stal vragen om mee te lopen naar buiten met een paard erbij ...

bedankt !!!!!

p.s ben nu toch wel een beetje opgelucht nu ik de reacties zo lees .

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:12

Ik denk ook dat je paard overstuur is. ambulances en helicopter dat is niet mis. Ik denk dat ze daar van is geschrokken en het geluid van de tractor heeft alles weer boven gebracht. Rustig aan doen!

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:38

Ik ga met de rest mee,je hebt kennelijk tóch een gevoeliger paard dan je dacht...
Lekker rustig aan doen dus,en probeer haar langzaam weer een beetje te laten wennen aan die 'enge' geluiden.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 12:38

ben zo blij dat ik toch aan mijn gevoel heb gedacht ..ik heb de staleigenaresse gesproken (over te telefoon) en er zijn meerdere paarden die van slag zijn ,die "bewuste "zondag is heel de wei aan de kletter gegaan en de ene paard is gevoeliger dan de andere ,
maar ik doe het rustig aan en gelukkig ben ik iemand die heel veel geduld heb...
vandaag is mijn verzorgster lekker met d`r aan de wandel wel op dr rug maar alleen rustig stappen ,dus ik ben benieuwd !!!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:44

nou meid ik ben blij dat ik je heb kunnen voorzien van advies ! suc 6 met je paardje!

chas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 10:09

thanks !!!!

ik laat nog wel weten hoe het verder gaat !

groetjes chasmaine