bedankt voor de reacties! Ik ga Numero Uno even opzoeken!
MissHIS schreef:Denkt jouw DA dan niet dat haar gezondheidsproblemen erfelijk zijn?
de kans is zeer klein zeggen hij en andere DA's
de dag van het ontdekken va de spat werd me al aangeraden om met haar te fokken als ik haar aanhield, nu 8 jaar geleden alweer! maar ik twijfelde toen, nu nog maar steeds meer mensen reageren positief en ken inmiddels ook een ander ex springpaard met spat die als fokmerre dient en die geeft het niet door aan de veulens, maar dat wil niet zeggen dat het bij des hetzelfde zal zijn dat snap ik, dus weer mijn twijfel
en ik heb des na de diagnose de wei opgedaan, en na een jaar weer opgepakt en er volop mee de sport in gegaan en de veulen"plannen" opzij geschoven
spat kan idd erfelijk zijn, maar kan ook ontstaan door overbelasting/verkeerde beenstand is mij verteld
des heeft voor ik haar kocht(toen was ze bijna 7) altijd flink moeten springen, 2 veulens gehad(al werd er maar 1 gevonden via internet) en het is de helft van een tweeling, wrsch gezien haar maat ook de zwakste/kleinste helft en staat ook nog eens koehakkig, wat niet echt bevordelijk is geweest dus de DA's zoeken het meer in die richting dan in de erfelijkheid
ze staat volledig op de foto, op een hele kleine bemerking op het straalbeen voor(een 2'tje op nieuwe foto's, oude foto's een 4 maar die foto's waren niet volledig scherp, zijn door dezelfde DA gemaakt maar met 7 jaar er tussen en met betere aparatuur legde hij uit) en de spat achter is ze verder gelukkig 100% goed maar dat is niet iets wat je 123 opzij zet uiteraard!
ik ben ook opzoek naar info over haar nakomeling(zie topic: viewtopic.php?f=114&t=591221&hilit= ) mocht die niet gezien zijn laat ik des dus beslist niet dekken! 
heb tijdens de zoektocht de vorige keer meerdere fokkers & hengstenhouders gesproken, die zeiden allemaal dat ik het "gewoon moest proberen" gezien de leuke papieren en de vele gezonde paarden met ongeveer dezelfde afstamming maargoed de slechte paarden hoor je natuurlijk ook niets van 
ik twijfel dus nog wel, maar het is de bedoeling dat het veulen bij mij blijft, als "sportpaard" gewoon beetje dressuren en misschien pak ik het springen dan ook weer op, en als ze braaf genoeg is(dus desje's karakter heeft) kan het een leuke opvolger zijn voor mn moeder's paard, dus licht recreatief wat rijden
maargoed ik heb dan natuurlijk liever een gewoon gezond paard dan dat ik een kneusje fok!
en het is ook zeker niet zo dat ik persee een veulen wil en dus desje maar laat dekken, heb Wisje ook nog en volgend jaarof over 2 jaar laten we die ook dekken, maarja wisje is geen desje en des is zo'n schat dus zou heel graag een nakomeling van haar hebben voor als ze er zelf niet meer is...
[edit] ff link toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 17-05-06 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt