Nakomelingen van Kingston (vader topas)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

henkb

Nakomelingen van Kingston (vader topas)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 20:49

Wie kent, heeft nakomelingen van Kingston. Ben benieuwd naar karakter, prestaties etc.

Groeten uit Zwitserland

Alani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:01

Probeer de zoekfunctie maar eens. Er zijn namelijk al verschillende topics over hem geweest. Ook hebben meerdere bokkers een nakomeling van hem.
Succes

Marion71

Re: Nakomelingen van Kingston (vader topas)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:27

Idd diverse topics, maar zoekfunctie is rampzalig. Ik ken diverse Kingstons, mooie grootramige paarden met een mooi front en fijne karakters. Komen uit verschillende moederlijnen en hebben toch dat typische van Kingston. Kennelijk is dat niet het algemene beeld (lees het beeld van de hengstencommissie) want Kingston is op wacht gezet (ik meen in 2004) op grond van zijn nakomelingen (te weinig nakomelingen in de sport en/of predikaten).

henkb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 17:34

Zoekfunctie is idd niet optimaal. Ik had hier ook al een paar topics gezien, maar dat is allemaal een beetje versnipperd.

Dat van op wacht staan is mij onbekend, blijkbaar zijn dan miss Independent (GP springen) en Olaf (Prix st. Georg) een uitzondering.

De mijne:
UMAN, volle broer van Kingston's Son, ruin, 5 jaar nu. Circa 9 maanden onder het zadel en een echt bewegingstalent. Kruisgalop komt bijna niet voor in. Wat springen betreft alleen nog maar gymnastiek gedaan (grondwerk, kruisjes en kleine stijlprongen). Is voorzichtig en heeft een mooie bascule bij het springen.

Karakter: Heel leergierig, rustig, toch wel kijkerig en heeft een leider nodig die hem vertrouwen geeft bij nieuwe situaties.

Alani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:38

Kijk maar eens in de archieven van het KWPN. Daarin kun je wel terugvinden dat hij op basis van zijn 11 jarige nakomelingen op wacht is gezet.
Het is dan ook mijn verwachting dat hij op basis van zijn index zal worden afgekeurd (denk even aan bijv Haarlem).
Als ik eerlijk ben zal het mij een zorg zijn of hij wordt afgekeurd. Ik heb een goede sport- en fokmerrie van Kingston. Als het kwpn dan obv cijfertjes een hengst na meer dan 10 jaar dekken wil afkeuren, zegt meer over hun beleid dan over de hengst zelf.
Volgens het laatste bewaarboek van het KWPN lopen er 27 nakomelingen van hem in het springen en 24 in de dressuur (leeftijd vs niveau wordt meegeteld). Hij heeft een index van 117 en onder de 120 volgt afkeuring.

Ik ken diverse nakomelingen van hem en ik sluit me aan bij wat Marion71 al aangeeft over het typische van hem. Het zijn fijne paarden voor de basissport. Werkwillig maar niet veel te heet voor de amateur.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen als miss independent (stamboeknaam Okretia) en Olaf.
Als ik het juist heb is Kingstons Son goedgekeurd bij het EASP.

romandour

Re: Nakomelingen van Kingston (vader topas)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:30

He ik heb 2 afstammelingen van Kingston. de eerste is een 8 jarige ruin Kingston x Casanova 1.74m en Z1-dressuur. bruin

de andere is een 2 jarige hengst Kingston x Ulft. ook een bruine.

als je meer wilt weten hoor ik het wel.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:49

ik ken de moeder van Kingston van nabij...voor haar leeftijd een zeer fraaie en patente merrie.

henkb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:10

Bas, wat heeft de moeder van Kingston allemaal gedaan (sport). Als je plaatjes hebt ...... pm graag. Heb ook beelden van Uman (onder het zadel en vrijspringen), nog niet op het web geplaatst,komt ooit nog!

henkb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:12

Wat moet die Hengst kosten????

grapje .................. !

iriraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:46

Wij hebben een hengst van Kingstons Son. Hij is afgelopen zaterdag 5 mrt goedgekeurd bij het EASP!
Zijn super paarden, werkwillig, slim, mooi en veel potentie voor zowel dressuur als springen!
www.everyoneweb.com/SVHorsesforsale (daar staat ie op).